حقوق کارگران 27 درصد زیاد شد

حقوق کارگران 27 درصد زیاد شد

حقوق کارگران 27 درصد زیاد شد؛ مذاکرات چند روزه اعضای شورای عالی کار درنهایت به روز پایانی سال رسید و همگی بر رقم افزایش 27 درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402 توافق کردند.

به گزارش ، در حالیکه نمایندگان کارگری، کارفرمایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه وزرای کار، صمت و اقتصاد از عصر یکشنبه 28 اسفند 1401 برای تعیین رقم حداقل دستمزد گرد هم آمدند اما این نشست تا پایان شب گذشته ادامه پیدا کرد و درنهایت بر سر افزایش 27 درصدی نرخ دستمزد توافق شد.

بر این اساس با تصویب افزایش ۲۷ درصدی، حداقل دستمزد از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش پیدا کرد.

شورای‌ عالی کار درباره مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم‌گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را یک ‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن را ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

در سال 1401 مبلغ حق مسکن کارگران ۶۵۰ هزار تومان و بن خواربار ۸۵۰ هزار تومان بود. البته حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیأت دولت برسد.

میزان افزایش برای کارگران دیگر سطوح مزدی نیز ۲۱ درصد به اضافه‌ مبلغ ۸۳۵۹۶ تومان روزانه تصویب شد.

به‌دنبال افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۲ پایه حقوق کارگران از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

گفتنی است میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال 1401 بالغ‌بر ۵۷.۴ درصد بود به‌گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹هزار و۷۵۰ تومان رسید. این در حالی است که حداقل دستمزد روزانه از ۸۸ هزار تومان به ۱۳۹ هزار تومان رسید.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...