برنج صاحب انجمن ملی شد

برنج صاحب انجمن ملی شد

برنج صاحب انجمن ملی شد؛ انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با هدف ایجاد وفاق و وحدت نظر و عمل میان نقش‌آفرینان عرصه تولید، تجارت و بازار برنج و همچنین رفع تعارض منافع میان تولید و واردات ایجاد شد.

به گزارش ، رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با اشاره به آغاز به کار انجمن گفت: این تشکل همه فعالیت‌های مرتبط در این صنعت اعم از تولید، تجارت، فرآوری، بسته‌بندی و توزیع را پوشش می‌دهد.

محمد مختاریانی تصریح کرد: پیش از این نیز در کشور تشکل‌هایی در حوزه برنج فعال بودند که یا از نظر حوزه فعالیت اعضا و یا فراگیری جغرافیایی محدود بودند و انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران، نخستین تشکلی است که در سطح ملی ایجاد شده است.

وی درباره حوزه فعالیت اعضای انجمن توضیح داد: تولیدکنندگان عضو انجمن شامل شالیکاران و کارخانه‌های شالیکوبی صنعتی، فرآوری و بسته‌بندی هستند، در حوزه تجارت، واردکنندگان و صادرکنندگان و در بخش توزیع و بازار نیز شرکت‌های پخش سراسری و  فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو انجمن هستند.

مختاریانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای کشت و فرآوری صنعتی برنج یکی از اهداف اصلی انجمن است، اضافه کرد: در حوزه توزیع نیز با بهره‌گیری از شبکه‌های پخش سراسری که اعضای انجمن در اختیار دارند و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو انجمن، نقش پررنگی در تنظیم بازار بر عهده خواهیم گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن، وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف عالی انجمن رسیدن تولید برنج ایرانی به مرحله خودکفایی و فراهم شدن فرصت استفاده از برنج ایرانی برای همه هموطنان است که از مسیر جذب سرمایه، توسعه کشت و صنعتی شدن فرآوری تحقق خواهد یافت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران درباره مصوبه کمیته علمی و پژوهشی انجمن گفت: این کمیته با هدف پایش وضعیت برنج در حوزه‌های مختلف، طراحی و راه‌اندازی سامانه هوشمند رصد، پایش و تحلیل «تولید، واردات، بازار و قیمت برنج در کشور» را تصویب کرده است که به‌عنوان یکی تز اولویت‌های عملیاتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...