تعیین مبنای کسر حق‌بیمه در سال 1402

تعیین مبنای کسر حق‌بیمه در سال 1402

تعیین مبنای کسر حق‌بیمه در سال 1402؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای، میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه از ابتدای امسال را اعلام کرد.

به گزارش، براساس دستورالعمل دستمزد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر کرده، حداقل دستمزد روزانه در سال 1402 برابر یک مبلغ یک میلیون و 769 هزار و 428 ریال تعیین شده است و افزایش درنظر گرفته شده برای دیگر سطوح دستمزدی 21 درصد به علاوه رقم ثابت روزانه 83 هزار و 596 ریال است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با صدور بخشنامه‌ای همچنین میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه از ابتدای امسال را اعلام کرد.

بر این اساس برای امسال، حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق بیمه بیمه‌شدگان مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی، مبلغ یک میلیون و 769 هزار و 428 ریال اعلام شده است.

همچنین طبق این بخشنامه، دیگر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزامه سال 1401، معادل 21 درصد به علاوه رقم ثابت روزانه 83 هزار و 596 ریال تعیین شده است.

کارفرمایان مشمول قانون کار باید به همه کارگران اعم از دائم و موقت یا مجرد و متاهل ماهانه مبلغ 11 میلیون ریال بابت کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به‌عنوان مزایا رفاهی و انگیزه‌ای و مبلغ شش میلیون و 500 هزار ریال به‌عنوان حق مسکن بپردازند. همچنین در این بخشنامه بیان شده است که اگر براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ حق مسکن قابل پرداخت به بیمه‌شدگان در سال 1402 افزایش یابد، این تغییر دوباره از سوی وزارت کار اعلام خواهد شد.

از طرفی کارفرمایان باید از مزد پایه سنواتی کارگران مشمول قانون کار که دارای حداقل یکسال سابقه کار در همان کارگاه هستند روزانه مبلغ 70 هزار ریال حق بیمه کسر و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1402

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...