حمایت از مادران فردا با ساخت خوابگاه‌های دانشجویی

حمایت از مادران فردا با ساخت خوابگاه‌های دانشجویی

حمایت از مادران فردا با ساخت خوابگاه‌های دانشجویی؛ نگاه و هدف بنیاد ۱۵ خرداد در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه حمایت از دختران امروز و مادران فردا است.

به گزارش ، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که همزمان با هفته خوابگاه‌ها از خوابگاه‌ دانشجویی دخترانه دانشگاه اراک که سال گذشته توسط بنیاد ۱۵ خرداد افتتاح شده است بازدید می‌کرد، گفت: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد، دختران را از اسکان در خوابگاه‌های خصوصی که فاقد امکانات جامع و باکیفیت هستند بی‌نیاز می‌کند.

حمیدرضا علیان‌زادگان در این‌باره افزود: با فراهم شدن استانداردهای مورد نیاز برای یک اقامتگاه تحصیلی، شاخص‌های اجتماعی و ارتقای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور بهبود پیدا می‌کند.

علیان‌زادگان در آغاز بازدیدهای دوره‌ای از خوابگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد، در خوابگاه دانشجویی دخترانه این بنیاد در اراک اظهار داشت: نگاه و هدف بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه حمایت از دختران امروز و مادران فردا است.

به‌گفته مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، این بنیاد ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل را در گام‌های بعدی فعالیت خود در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: در بازدید از خوابگاه شهید بابایی دانشگاه اراک و نظرخواهی که از دانشجویان داشتیم به‌حمدالله رضایت خوبی وجود داشت و دانشجویان مشکل خاصی نداشتند، فقط نکات جزیی بود که مدیریت امور خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی دانشگاه قول مساعد دادند این موارد نیز حل شود.

علیان‌زادگان ادامه داد: خوابگاه شهید بابایی دانشگاه اراک در سال ۱۴۰۰ با ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا و ظرفیت ۲۵۰ دانشجو با منابع بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده و تقدیم دانشجویان دختر این دانشگاه شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره ورود این بنیاد به حوزه خوابگاه‌سازی توضیح داد: بنیاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود از سال ۱۳۹۵ نسبت به ساخت خوابگاه‌ برای دانشجویان دختر اقدام کرده و تاکنون ۱۰ خوابگاه را در سراسر کشور به بهره‌برداری رسانده است.

وی یادآور شد: پنج خوابگاه دانشجویی دخترانه دیگر نیز در دست ساخت است که تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید.

علیان‌زادگان تصریح کرد: احداث این خوابگاه‌ها از سوی بنیاد، شرایط اسکان ایمن دختران دانشجو را به‌عنوان مادران فردای این سرزمین تامین کرده و در کنار آسایشی که برای‌ دانشجویان مهیا کرده است، برای خانواده این دانشجویان نیز آرامش خاطر خوبی را فراهم می‌کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: مجموع خوابگاه‌های ساخته شده یا در دست ساخت توسط بنیاد با زیربنای ۷۷ هزار مترمربع از ظرفیت پذیرش ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو برخوردار هستند. 
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...