صحرایی در وزارت آموزش و پرورش ماند

صحرایی در وزارت آموزش و پرورش ماند

صحرایی در وزارت آموزش و پرورش ماند؛ نمایندگان مردم در خانه ملت امروز به رضامراد صحرایی رای اعتماد دادند و با ماندن او در پست وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

به گزارش ، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 9 خردادماه 1402 مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درنهایت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با 167 رأی موافق، 86 رأی مخالف، 14 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع 269 نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش را به صحرایی سپردند

وعده‌های صحرایی

تحول در منابع و برنامه‌ریزی آموزشی و توانمندسازی معلمان از مواردی است که صحرایی وعده اجرای آنها را داده و عنوان کرده است که باید کلاس را به محل یادگیری و نه محل آموزش تبدیل کرد و راه آن، استفاده از شیوه‌های نوین مثل آموزش تلفیقی و ترکیبی است که باید برای این کار معلمان آموزش ببینند.

وزیر جدید آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان نیز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، 42 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی هزینه کرده است، گفته رتبه‌بندی در آیین‌نامه و اجرا اشکالاتی دارد که آن را حل می‌کنیم، رتبه‌بندی باید براساس مأموریت معلمان اصلاح شود.

یکی از مطالباتی که انتظار می‌رود، رضامراد صحرایی در مقام وزارت آموزش و پرورش به آن ورود کند، برکناری عوامل سهیم در ماجرای مشکلات ایجاد شده در رتبه‌بندی معلمان است.

وزارت آموزش و پرورش 11 فروردین امسال در پی ایجاد وضعیت اسفبار در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان اعلام کرده بود: «قصور منجر به تأخیر و نحوه پرداخت به‌موقع حقوق اسفندماه 1401 فرهنگیان متوجه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دفتر برنامه و بودجه و اداره‌کل مالی تشخیص داده شد که بدون تردید برخورد قانونی برابر با ضوابط به‌عمل خواهد آمد».

از همین امروز گوی و میدان آموزش و پرورش در دستان وزیر جدید است و به‌طور قطع در ادامه فعالیت، وعده‌هایی را که او پیش از کسب رأی اعتماد از مجلس درباره تقویت مدارس دولتی و حل مشکلات رتبه‌بندی معلمان مطرح کرده است، پیگیری خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...