گله‌مندی اصناف از زیاده‌خواهی ماموران پست و بهداشت

گله‌مندی اصناف از زیاده‌خواهی ماموران پست و بهداشت

گله‌مندی اصناف از زیاده‌خواهی ماموران پست و بهداشت؛ رییس اتاق اصناف ایران از ماموران شرکت ملی پست و اداره بهداشت و درمان بابت دریافت هزینه‌های اضافی از واحدهای صنفی انتقاد کرد.

به گزارش ، قاسم نوده‌فراهانی که در نشست هماهنگی سامانه نوین اصناف و درگاه ملی مجوزها بابت رفع مشکلات صدور پروانه کسب صحبت می‌کرد، اظهار داشت: واحدهای صنفی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف درراستای صدور پروانه کسب مشکلاتی را با درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف دارند که در این نشست به برخی از این موارد پرداخته شد.

نوده‌فراهانی در ادامه این نشست که در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد، اضافه کرد: این نشست با حضور نمایندگان هیات مقررات‌زدایی درباره کاربرگ‌های کسب‌وکار و مسئولان سامانه نوین اصناف و تعدادی از مسئولان صنفی برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: یکی از موارد مطرح، دریافت هزینه‌های اضافی از سوی ماموران پست از واحدهای صنفی بود.

به‌گفته وی، درباره این موضوع مشخص شد ماموران اداره پست که برای تطبیق کدپستی به واحدهای صنفی متقاضی پروانه کسب مراجعه می‌کنند فقط یکبار باید مبلغ ۳۲ هزار تومان ا دریافت کنند و چنانچه مراجعات بعدی وجود داشت، نباید هزینه دوباره‌ای دریافت شود.

نوده‌فراهانی همچنین درباره تاییدیه وزارت بهداشت نیز گفت: گزارشاتی وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از بازرسان بهداشت با مراجعه به واحدهای صنفی، آنها را ملزم به پرداخت وجوهی می‌کنند که هیات مقررات‌زدایی تاکید کرده دریافت این وجوه خلاف قانون است.

رئیس اتاق اصناف ایران از اصلاح موضوع دیده نشدن مباشران صنفی برای دریافت پروانه کسب نیز خبر داد که براسای آن قرار شد ترتیبی اتخاذ شود که مباشران نیز بتوانند پروانه کسب خود را از سامانه‌های مذکور دریافت کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، نوده‌فراهانی خاطرنشان کرد که در این نشست قرار شد کارگروه‌هایی با حضور نمایندگان اصناف و هیات مقررات‌زدایی تشکیل شود تا موضوع بازرسی و دیگر موارد تخصصی مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرد و مشکلات اصناف رفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد که قانون نظام صنفی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار تلفیق شود به نوعی که اتحادیه‌ها قدرت و اختیارات بیشتری داشته باشند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...