خودروی متصل همراه اول به کمک پست می‌آید

خودروی متصل همراه اول به کمک پست می‌آید

خودروی متصل همراه اول به کمک پست می‌آید؛ همراه اول و شرکت ملی پست برای توسعه بازار و گسترش خدمات هوشمند با هدف دستیابی به هم‌افزایی بیشتر، تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش ، هوشمندسازی مدیریت ناوگان پستی کشور روز گذشته 9 خرداد 1402 در جریان نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند با حضور حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول و محمود لیایی، مدیرعامل شرکت ملی پست در قالب تفاهم‌نامه‌ای وارد فاز جدید شد.

این تفاهم‌نامه که در ادامه سیر همکاری‌های این دو بخش است، به‌منظور بهره‌مندی شرکت‌های همراه اول و پست از ظرفیت‌های یکدیگر، توسعه بازار و گسترش خدمات هوشمند با هدف دستیابی به هم‌افزایی حاصل از همکاری دوجانبه تدوین شده است.

بهره‌برداری از سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند بار بین شهری، خودروی متصل و رهگیری و قفل هوشمند بار ازجمله مواردی است که در قالب این تفاهم‌نامه دیده شده است.

خودروی متصل، خودرویی است که بر بستر یک شبکه امن، توانایی برقراری ارتباط با پلتفرم «خودروی متصل» همراه اول جهت نظارت، ارزیابی و مدیریت ناوگان و ارتباط با سیستم‌های فنی خودرو را دارد.

همراه اول درراستای پیاده‌سازی این سامانه هوشمند مدیریت ناوگان، متعهد است تا پلتفرم IOT شامل مدیریت ابزارها، جمع‌آوری داده‌ها، پردازش و بصری‌سازی داده‌ها با قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر برنامه‌های کاربردی و امکان مانیتورینگ آنلاین را برای ناوگان پست کشور فراهم کند.

بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پیاده‌سازی این سامانه به گفته قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول ضمن بهینه‌سازی مصرف سوخت و مدیریت مسیر، موجب افزایش دقت موقعیت‌یابی و گزارش‌دهی مرسوله در لحظه می‌شود.

حمید بهروزی با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی ناوگان پستی کشور، عنوان کرد: شرکت ملی پست در این راستا می‌تواند روی ظرفیت استارت‌اپ‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری‌های همراه اول نیز حساب کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...