مرغ از سفره ایرانی‌ها پرید

مرغ از سفره ایرانی‌ها پرید

مرغ از سفره ایرانی‌ها پرید؛ با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در اردیبهشت 1401 از سوی دولت سیزدهم، مصرف مرغ در سبد معیشتی و خوراکی مردم تا 6 کیلوگرم کاهش پیدا کرد.

به گزارش ، مشاور عالی اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: سرانه مصرف مرغ تا پیش از مردمی‌سازی یارانه‌ها (سال 1400)، حدود ۳۲ کیلوگرم به‌ازای هر نفر بود که در سال بعد از آن (سال 1401 به بعد)، این مقدار حدود ۱۲ درصد به لحاظ وزنی مصرف یا تولید گوشت کاهش پیدا کرد و مصرف سرانه هم حدود ۲۶ کیلوگرم شد.

محمدعلی کمالی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری نسبت به سال گذشته مرغ بیشتری مصرف شود، تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌کنیم که دوباره افزایش مصرف داشته باشیم. برهمین اساس تلاش شده که ماهانه حداقل ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه را تا شهریورماه به دست تولیدکنندگان مرغ گوشتی برسانیم تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را کاملا پوشش بدهیم.

این فعال بخش خصوصی در گفت‌وگوی رادیویی خود اضافه کرد: البته براساس آنچه شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی خواستند، باید حداقل ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی را داشته باشیم که ۱۰ میلیون قطعه آن را شرکت پشتیبانی برای تکمیل ذخایر استراتژیکش استفاده کند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...