عرضه تخم‌مرغ 15 درصد ارزان‌تر از کارخانه

عرضه تخم‌مرغ 15 درصد ارزان‌تر از کارخانه

عرضه تخم‌مرغ 15 درصد ارزان‌تر از کارخانه؛ هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت مصوب درب مرغداری و با قیمت حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش ، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار با بیان این مطلب گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار تومان بوده که از نرخ مصوب اعلامی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر است.

حمیدرضا کاشانی با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: تخم مرغ ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت مصوب درب مرغداری و با قیمت حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران اضافه کرد: هر سال به جز ۱۴۰۱ واردات تخم مرغ داشتیم که در سال ۱۴۰۱ صادرکننده بودیم و مقداری تخم مرغ نیز صادر شد.

به گفته کاشانی، مرغداران امسال برنامه‌ریزی کردیم که صادرات دو برابر و تولید از سال قبل نیز بیشتر شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت کاهش قیمت‌ها توضیح داد: تولید تخم مرغ در کشور خطی و مصرف آن سینوسی است و کم و زیاد می‌شود. مصرف تخم مرغ در نیمه اول سال همیشه نسبت به نیمه دوم کمتر است و چون مصرف کاهش می‌یابد امکان این وجود ندارد که تولید کم شود. همچنین باید با صادرات و حمایت‌های دولت تولید را حفظ کنیم که برای نیمه دوم سال در تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور خللی ایجاد نشود.

کاشانی خاطرنشان کرد: مشکلات مرغداران را به وزارت جهادکشاورزی اعلام کردیم که باید برای حفظ تولید در نیمه دوم سال، رفع شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...