دستمزد ۱۴۰۲ را اصلاح کنید

دستمزد ۱۴۰۲ را اصلاح کنید

دستمزد ۱۴۰۲ را اصلاح کنید؛ نمایندگان کارگری شورای عالی کار باتوجه به عملی نشدن وعده‌های مسئولان مبنی بر کاهش نرخ تورم، خواستار ترمیم دستمزد کارگران در سال 1402 شدند.

به گزارش ، نمایندگان کارگران عضو شورای ‌عالی کار در نامه‌ای به سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای‌ عالی کار، خواستار برگزاری دوباره جلسه شورای‌ عالی کار برای ترمیم دستمزد ۱۴۰۲ کارگران شدند

در نامه اعضای کارگری شورای ‌عالی کار به مرتضوی آمده است: «احتراماً مطابق مواد 167 و 168 و ماده 41 قانون کار و نظر به اینکه با تورم اتفاق ‌افتاده طی چهار ماه گذشته از زمان محاسبه هزینه‌های خانوار 1402 و تورم بالای 70 درصدی در ردیف‌های ضروری خانوار نظیر مسکن و خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، تأمین معیشت کارگران دچار بحران جدی شده و وعده‌های کاهش نرخ تورم به‌رغم تأکیدات حضرت‌عالی و دیگر وزرای حاضر در جلسه تعیین دستمزد عملی نشده است.

همچنین با خلف وعده از سوی کارفرمایان و دولت و نهادهای عمومی غیردولتی در افزایش بی‌رویه نرخ کالا و خدمات ارائه‌شده لطفاً دستور فرمایید موضوع اصلاح نرخ دستمزد کارگران برای سال 1402 و راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران در دستور اولین جلسه شورای‌ عالی کار قرار گیرد.

انتظار می‌رود با وجود اکراه گروه کارگری در پذیرش دستمزد تعییین شده و اعلام مکرر این نکته که پیش‌بینی‌ها با واقعیات اقتصادی هماهنگی ندارد، مزدی غیرقانونی به تصویب اعضا رسید.

با مشخص شدن ابعاد و زوایای منفی این تصمیم، همراهی و هماهنگی لازم از سوی حضرتعالی با مر اجع ذی‌ربط جهت تسهیل این امر صورت پذیرد».

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...