انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی

انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی

انتظار دوساله برای قیمتگذاری آب بسته‌بندی؛ انتظار صاحبان صنعت آب بسته‌بندی از قانونگذاران در حوزه صنايع غذايی و آشاميدنی ازجمله وزارت صمت و سازمان حمايت برخورداری از مساعدت و حمايت لازم ایشان به‌ويژه در حوزه قيمتگذاری محصولات است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، باتوجه به مشكلات روزهای اخير در تامين آب شرب شهری در پايتخت و بروز خشكسالی‌های پياپی، وقت آن رسيده است تا رويكردی متفاوت از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نسبت به آب‌های بسته‌بندی شامل آب معدنی و آب آشامیدنی در نظر گرفته شود.

دبیرکل انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در گفت‌وگو با صنعت‌صنف با بیان اینكه امروز در سطح جهان و به‌ويژه در كشورهای توسعه‌يافته آب بسته‌بندی به‌عنوان محصولی استراتژيك و حياتی مورد توجه است بر ضرورت اصلاح رويكرد و بازتعريف جايگاه اين محصولات در ايران به‌عنوان كشوری بلاخيز و خشك و نيمه‌خشك با كاهش شديد منابع آبی تاكيد کرد.

پيمان فروهر يادآور شد كه در تمامی بلايای طبيعی سال‌های اخير ازجمله زلزله، سيل و ... همچنين در رويدادهای مناسبتی همچون مراسم اربعين، آب‌های بسته‌بندی، نجات‌بخش جان‌ بسياری از عزيزانمان بوده و همواره در اينگونه موارد ياريگر دولت‌ها و مسئولان در دوره‌های مختلف زمانی بوده‌اند، درحاليكه تاکنون سهم توجه و حمايت مورد نياز اين صنعت، هرگز كافی نبوده است.

فروهر اظهار داشت: صنعت بسته‌بندی آب به‌رغم رشد روزافزون و شديد قيمت مواد اوليه آن در دو سال اخير، همواره با چالش كرايه حمل به‌عنوان قاتل خاموش اين صنعت نيز دست و پنجه نرم کرده است با اين حال صاحبان اين صنعت يكی از پايبندترين صنايع كشور در رعايت ضوابط سازمان حمايت بوده‌اند.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تاكيد کرد که قيمت ارزان اين محصولات، حجم و وزن بالای آنها و تاثير شديد كرايه حمل در قيمت تمام شده و هزينه‌های گزاف توزيع شهری سبب شده تا هيچ شركت پخش مواد غذايی در كشور تمايلی به پخش آب بسته‌بندی نداشته باشد و بنابراین شركت‌های توليدكننده آب ناگزير به تحمل هزينه‌های سنگين حمل و توزيع شده تا از اين طريق چرخه توليد متوقف نشود.

وی ادامه داد: توقع صاحبان اين صنعت از قانونگذاران در حوزه صنايع غذايی و آشاميدنی ازجمله وزارت صمت و سازمان حمايت برخورداری از مساعدت و حمايت لازم به ويژه در حوزه قيمتگذاری محصولات است.

فروهر خاطرنشان کرد از آنجا كه در بيش از ٩٠ درصد از جغرافيای كشور هموطنان در كلانشهرها و شهرها به آب شرب ارزان‌قيمت دسترسی دارند بديهي است كه صاحبان اين صنعت هرگز علاقمند به افزايش قيمت محصولات نبوده و تنها انتظار آنان متناسب‌سازی قيمت محصولاتشان با شرايط جاری در اقتصاد كشور بوده كه در متأسفانه دو سال گذشته و پس از اجرای طرح شفاف‌سازی قيمت‌ها، انجام نشده است.

وی تصریح کرد که صرف‌نظر از اهميت حياتی محصولات اين صنعت كه بارها و بارها شاهد آن بوده‌ايم، اشتغال مستقيم و غيرمستقيم دهها هزار نفر از هموطنان در اين صنعت از ديگر نكات مهمي ا‌ست كه نيازمند توجه است.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران اذعان داشت که نباید فراموش كنيم كه باتوجه به محل قرارگيری واحدهای تولیدكننده آب بسته‌بندی در كوهستان‌ها و شهرهای دورافتاده، پرسنل اين واحدهای توليدی همواره ساكنان نقاط محروم و نيازمند به اشتغال هستند و به همين سبب شايسته است تا با حمايت از اين صنعت، موجبات پايداری اشتغال ایشان فراهم شود.

به گزارش ، تولیدکنندگان، صنعتگران، بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار امیدوارند با حضور عباس علی‌آبادی در مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت باتوجه به سابقه حضور وی در جایگاه تولیدکننده و تسلط و آگاهی کامل از وضع تولید، سرمایه‌گذاری، توزیع و فروش، اقدامات مناست و راهگشا در منظومه صنعت ایران به اجرا درآید. 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...