آغاز الکامپ با آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال

آغاز الکامپ با آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال

آغاز الکامپ با آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال؛ الکامپ بیست‌وششم امروز یکشنبه 4 تیرماه 1402 فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با شعار آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال آغاز کرد.

به گزارش ، در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک (الکامپ) از میان شرکتهای حاضر، ۵۰ شرکت خارجی و از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق هستند که نوین‌ترین برنامه‌ها، تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

رییس سازمان نظام صنفی استان تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: شعار امسال آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال است و این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبلی فرق دارد. این نمایشگاه را در حالی افتتاح می‌کنیم که ۴۸۰ شرکت‌کننده در آن حضور دارند.

حسین اسلامی افزود: امسال تمرکزمان روی محتواست و این شرایط با چهار سال قبل متفاوت است. امسال افتخار داریم که مجموعه‌های بسیاری در نمایشگاه  حضور دارند. برای آینده بهتر اقتصاد دیجیتال باید به سه بخش توجه کرد؛ در حوزه اول یعنی سخت‌افزار نیازمند تولید خوب هستیم و این نیازمند واردات خوب است.

وی تصریح کرد: همچنین زیرساخت‌ها نیازمند به‌روزرسانی است و این حجم از مقاومت‌ها باعث شده نتوانیم به این زیرساخت‌ها برسیم. در موضوع نرم‌افزار هم موضوعاتی وجود دارد و ما زمانی می‌توانیم از شرکت‌ها دفاع کنیم که به صورت شفاف صورت‌های مالی آنها درج شده باشد.در حوزه خدمات هم مهمترین موضوع ما تنظیم‌گری است؛ ما می‌خواهیم که فقط با یک تنظیم‌گر در ارتباط باشیم نه با تنظیم‌گران مختلف.

در ادامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ و در بین صحبت‌های محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، ۲ بار برای چند ثانیه برق سالن قطع شد. همچنین قطعی برق در ابتدای سخنرانی حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم رخ داد. بعد از سومین قطعی مراسم افتتاحیه پایان یافت.

پس از افتتاح نمایشگاه، ریبس سازمان نظام صنفی استان تهران در یک نشست خبری اظهار کرد: متاسفانه هنگام برگزاری مراسم افتتاحیه سه بار برق قطع شد اما ما خودمان هنوز متوجه نشده‌ایم به چه دلیل.

وی اضافه کرد: ما هیچ شرکت و بخشی را حذف نکردیم؛ برخی بخش‌ها در چهار سال گذشته در اوج بودند. به صورت کلی فضا با چهار سال قبل متفاوت است و بخش‌های دیگری جایگزین شدند و به عبارتی ریزش و رویش طبیعی است و در این نمایشگاه تمرکز روی محتواست. فضا و فرصت همیشه از سوی ما فراهم است.

اسلامی تاکید کرد: زمانی حرف جدیدی مطرح می شود که به حرف های گذشته پاسخ داده شده باشد. دلیل اینکه برخی شرکت‌ها حضور پیدا نکردند، این است که به سوالات و درخواست‌های آنها پاسخ داده نشده و این موضوع به فضای کلی اقتصاد دیجیتال مربوط می‌شود.

این نمایشگاه در هشت بخش اصلی شامل الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی برگزار می‌شود.

گفتنی است بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۴ تا ۷ تیرماه هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...