چادرملو بزرگترین نیروگاه خورشیدی را می‌سازد

چادرملو بزرگترین نیروگاه خورشیدی را می‌سازد

چادرملو بزرگترین نیروگاه خورشیدی را می‌سازد؛ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اقدام به انعقاد قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر استان یزد با ساتبا کرد.

به گزارش ، مدیرعامل چادرملو در آیین امضای قرارداد احداث نخستین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 مگاوات با اشاره به سیاست‌های کلی نظام و توجه به اقتصاد غیرنفتی گفت: معدن و صنایع معدنی به واسطه وجود مواد معدنی متنوع، انرژی در دسترس، نیروی انسانی کارآمد و دسترسی به آبهای آزاد از مزیت‌های بالایی برای تحقق این امر برخوردار است.

امیرعلی طاهرزاده با تصریح اینکه شرکت چادرملو یکی از پیشرانان توسعه ملی و بخش صنعت و معدن کشور است و همواره در همین راستا حرکت می‌کند، افزود: برای اجرای طرح‌های توسعه در کشور توجه به تامین زیرساخت‌ها ازجمله برق، اجتناب‎ناپذیر و ضرورت توسعه پایدار استت.

وی اظهار داشت: از طرفی توجه به انرژی‌های پاک می‌تواند هم در تولید و هم در مصرف، زمینه‌ساز شکل‌گیری صنعت سبز باشد. از این رو با اقدام خوب وزارت نیرو و ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق)، مجموعه چادرملو موفق شد به‌عنوان یک متقاضی درراستای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ورود کند.

طاهرزاده اضافه کرد: به همین منظور شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اقدام به انعقاد قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر استان یزد با ساتبا کرد.

او ادامه داد: با احداث این نیروگاه خورشیدی توسط شرکت چادرملو، علاوه‌بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در پیک سال‌های آتی، به طور سالانه بیش از 190 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق خواهد کرد و درنتیجه تحقق این مهم، بیش از 55 میلیون مترمکعب در سال در مصرف سوخت‌های فسیلی و به میزان بیش از 45 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرعامل چادرملو خاطرنشان کرد: عملکرد این نیروگاه در سال‌های آتی به جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان 115 هزار تن در سال خواهد انجامید که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب و دریافت مجوزهای لازم به منظور تولید و صادرات فولاد سبز را در مجموعه چادرملو فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری این طرح در حدود 60 میلیون یورو و دوره اجرای آن 24 ماه است.

بنابر اعلام روابط عمومی چادرملو، این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد خواهد بود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...