خط و نشان خاندوزی برای اهالی باستی هیلز

خط و نشان خاندوزی برای اهالی باستی هیلز

خط و نشان خاندوزی برای اهالی باستی هیلز؛ دوران سفته‌بازی و دلالی و اینکه هزینه و بار زندگی مردم گروگان جمعیت یک یا دو درصدی باشد رو به پایان است بنابراین اهالی باستی هیلز نگران قانون مالیات بر سوداگری باشند.

به گزارش ، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی ثریا درباره مالیات و عدالت مالیاتی گفت: آخرین وضعیت مالیات بر سوداگری نهم خردادماه امسال پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به مجلس ارسال شد و الان در کمسیون اقتصادی مجلس در حال رفع مشکلات است تا به تصویب نهایی برسد.

سیداحسان خاندوزی افزود: اهمیت مالیات بر سوداگری نیز از این بابت است که هزینه و بار زندگی مردم ما گروگان چندصدهزار نفری است که سفته‌بازهای حرفه‌ای، نوسان‌گیرها و دلال‌های بازارهای مالی ایران هستند و نقدینگی مازاد خود را در مسکن، ارز و طلا و ... وارد می‌کنند و هزینه زندگی مردم را بیش از تورم بالا می‌برند و بدین ترتیب تورم در حوزه‌هایی مثل مسکن و طلا خیلی بالاتر از سطح تورم کشور است.

خاندوزی اضافه کرد: این قانون مالیاتی را باید دهه‌ها پیش می‌داشتیم که زندگی مردم تا این حد تحت تأثیر نوسان قیمت طلا، ارز و مسکن به هم نریزد. الان این اتفاق در شرف رخ دادن است. البته جمعیت یک یا دو درصدی مشکلاتی را برای تصویب این طرح به وجود می‌آورند. بنابراین اهالی «باستی هیلز» به‌طور حتم از اجرای این قانون نگران باشند و بدانند که از ناحیه مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، دولت مردمی به سراغ آنها خواهد رفت چراکه 80 میلیون ایرانی دیگر مشمول این طرح مالیاتی نخواهند شد و زندگی توأم با آرامش و عدالت مالیاتی را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد که ما هزینه‌های کشور را باید بر دوش یکی دو درصدی بار کنیم که با سوداگری و سفته‌بازی بیشترین بهره‌مندی‌ها را دارند و نه مردم کارگر و کارمند عادی کشور.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در همین رابطه و با همکاری بانک مرکزی نزدیک به 12 میلیون دستگاه پوز را غیر فعال کردیم. 9.5 میلیون دستگاه دیگر را به‌طور کامل به پرونده‌ها وصل کردیم و این کار تابستان سال 1401 خاتمه پیدا کرد و از میز کشور برای همیشه کنار رفت. همچنین انطباق این دستگاه‌ها با شماره پستی پرونده‌های مالیاتی را نیز سال گذشته شروع کردیم و امسال تا پایان تابستان تمام می‌شود.

خاندوزی درباره تعداد افرادی که فرار مالیاتی سنگین داشتند اظهار داشت: 176 هزار نفر شناسایی شدند که 700 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند بدون اینکه یکبار به اندازه یک کارگر یا کارمند مالیات و حقوق کشور را بپردازند و حتی اسمی از این افراد نبود. همچنین 800 کد ملی پیدا کردیم برای افراد زیر 5 سال که تراکنش‌های بالای میلیارد داشتند. 1100 کد ملی نیز برای اشخاص 5 تا 10 سال داشتیم که تراکنش‌های بالای میلیارد در طول سال داشتند.

وزیر اقتصاد همچنین درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و از بین بردن امضاهای طلایی در اصناف و سازمان‌‎ها افزود: برای تسهیل صدور مجوز سه مرحله در نظر گرفتیم؛ مرحله نخست زمانی است که فعال اقتصادی با اطلاع کامل نسبت به روند درخواست و پاسخگویی برای صدور مجوز کسب‌وکار اقدام می‌کند. در این مرحله و برای نخستین بار تعداد 4880 مجوز پالایش شدند و برای هر فعالیت اقتصادی مدارک و مستندات لازم برای صدور مجوز در هر بخش مشخص شد.

در مرحله دوم انجام امور مربوط به صدور مجوز بدون کاغذ و از طریق الکترونیکی در دستور کار قرار گرفت تا بدین ترتیب زمان مراجعه افراد و پاسخگویی به آنها مشخص شود که در این مرحله تا 85 درصد موفق بودیم.

خاندوزی خاطرنشان کرد: در مرحله سوم نیز تصمیم بر این بود که شرایط سخت را برطرف کنیم. بنابراین بعد از شناسایی شرایط مشخص شد که 950 شرط غیرضروری برای صدور مجوز وجود دارد و این موارد ازجمله پایان خدمت، سوپیشینه و ... بودند که یا لایحه این موارد را اصلاح کردیم یا این شرایط را برداشتیم و درنهایت بیش از نیم میلیون نفر بدون کاغذ و مراجعه توانستند مجوز کسب‌وکار خود را بگیرند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...