ارائه 4 بورس تحصیلی به بنگاه‌های صنعتی

ارائه 4 بورس تحصیلی به بنگاه‌های صنعتی

ارائه 4 بورس تحصیلی به بنگاه‌های صنعتی؛ دفتر فناوری و نوآوری معاونت هماهنگی و محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهار بورس تحصیلی ویژه بنگاه‌های صنعتی را ابلاغ کرد.

به گزارش، دفتر فناوری و نوآوری معاونت هماهنگی و محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهار بورس تحصیلی ویژه بنگاه‌های صنعتی شامل «بورس بنگاه‌های اقتصادی»، «بورس مشاغل»، «بورس وطن» و «برنامه ویژه فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری» را ابلاغ کرد.

این چهار بورس، بخشی از 13 نوع بورس طراحی و ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تعهد و حمایت‌های ویژه‌ای نیز از سوی این وزارتخانه برای اجرای این بورس‌ها درنظر گرفته شده است.

در «بورس بنگاه‌های اقتصادی» صنایع و بنگاه‌های کسب‌وکار، چالش‌ها و نیازهای پژوهشی و فناورانه خود را در قالب پروژه‌های تحقیقاتی تعریف و به دانشگاه‌های کشور ارائه کرده و سپس بر اساس آن دانشجویان بورسیه، پژوهش‌ها و پروژه‌های دانشگاهی خود را متناسب با پروژه‌های تحقیقاتی بنگاه اقتصادی تعریف خواهند کرد.

هدف از «بورس مشاغل» نیز تربیت سرمایه‌های انسانی موثر و کارا بر اساس نیاز و درخواست بنگاه اقتصادی، مصاحبه توسط بنگاه اقتصادی و همچنین تغییر سرفصل برخی از دورس دانشگاهی مبتنی بر نیاز بنگاه اقتصادی است.

در «بورس وطن» نیز بنگاه اقتصادی می‌تواند هر ساله افرادی را انتخاب و در کشورهای هدف در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد با هدف توسعه روابط علمی، اقتصادی و صنعتی با آن کشورها بورس کند.

در «برنامه ویژه فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری» نیز صنایع طی مکاتبه و انعقاد قرارداد با سازمان امور دانشجویان، می‌توانند عناوین مورد نیاز و مسئله‌محور خود را معرفی کنند تا بر اساس آن، دانشجویان دکتری درراستای تکمیل پژوهش خود به یک دوره کوتاه‌مدت فرصت تحقیقاتی خارج از کشور اعزام شوند.

بنابر اعلام دفتر فناوری و نوآوری معاونت هماهنگی و محیط کسب‌و‌کار وزارت صمت، آغاز فرآیند اجرای همه بورس‌های یاد شده از طریق سامانه https://sib.saorg.ir است. همچنین برای کسب هرگونه اطلاعات تکمیلی، شماره تماس 81762834 و 09125456159 اعلام شده ‌است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...