نارضایتی وزیر ارتباطات از بستن سکوهای کسب‌وکار

نارضایتی وزیر ارتباطات از بستن سکوهای کسب‌وکار

نارضایتی وزیر ارتباطات از بستن سکوهای کسب‌وکار؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز نارضایتی از بستن سکوهای کسب‌وکار بر مخالف رییس جمهور با توقف خدمت‌رسانی نوآورانه تأکید کرد.

به گزارش ، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یکی از برنامه‌های داخلی، درباره بسته شدن یکی از اپلیکیشن‌های کتابخوانی نوشت: «راه برخورد با کارکنان متخلف یک سکو، بستن آن سکو نیست. راه‌حل، برخورد با افراد متخلف است. شخص رییس‌جمهور محترم نیز مخالف توقف جریان خدمت‌رسانی فناورانه و نوآورانه بویژه در بسترهای بومی به مردم عزیز هستند و در این زمینه به مراجع مسئول تذکر داده‌اند. پیگیر حل موضوع هستم».

در روزهای گذشته چند سکوی خدماتی به‌دلیل انتشار برخی تصاویر، دچار مشکلاتی ازجمله تعلیق، پلمپ و مسدودی شدند.

در روزهای اخیر که مجوز کارگزاری بیمه ازکی به خاطر عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی بیمه مرکزی تعلیق شده بود بنابر ادعای مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی پس از سپردن تعهد و رفع موارد ایجاد شده توسط مسؤولان این پلتفرم و سپردن تعهد برای رعایت قوانین و مقررات کشور ازجمله قانون حجاب، رفع تعلیق شد.

همچنین اپلیکیشن طاقچه، سکوی خرید آنلاین کتاب و دانلود کتاب صوتی و الکترونیکی نیز پس از آنکه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی آن را مسدود کرد بنابر ادعای رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد که گفت شرکت «خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر»، مالک سکوی طاقچه به دادستانی مبنی بر رعایت مقررات جاری کشور و دریافت مجوز‌های لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهد داده است، با موافقت این وزارتخانه رفع مسدودسازی شد.

پیش از این هم ساختمان اداری دیجی‌کالا از سوی دستگاه قضایی پلمب شده بود.

این شتابزدگی در عمل و مجازات سکوها تا آن اندازه بود که دستگاه‌های مختلف دولت را از هرگونه تصمیم عاقلانه دور ساخت و البته حمایت برخی دستگاه‌ها سبب شد تا این بی‌تدبیری تا اندازه‌ای جبران شود.

علاوه‌بر اظهارنظر وزیر ارتباطات، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور هم درباره فیلتر کردن اپلیکیشن‌ها، در توییتی نوشت: «اخیرا جریانی به دنبال آسیب زدن به اقتصاد دانش‌بنیان و فضای کسب و کار است. از فعالین زیست بوم دعوت می‌کنیم با همدلی از مسیر رشد کسب و کارها حمایت کنیم. سکو، کارخانه و ... نباید تعطیل شود، تعطیلی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند و همین طور به اشتغال و امید و تولید آسیب می‌زند. مدیران کسب و کارها برای اجرای قانون مسئولیت دارند و می‌بایست برای جلوگیری از تخلف در تعامل با تنظیم‌گران بخشی، اقدام کنند. اگر عضوی از مجموعه‌ای تخلفی کنند، مدیران آنها باید تدبیر و در صورت لزوم برخورد کنند».

آنچه در چند روز گذشته بر فضای کسب‌وکار آنلاین و سکوها گذشت، فارغ از آنچه به اجرای قانون و یا بی‌توجهی به قانون مربوط می‌شود، شتابزدگی در ایجاد ناامنی برای کسب‌وکارها از هیچ مرجعی پذیرفته نیست و نباید به گونه‌ای تصمیم گرفته و عمل شود که مدیران بنگاه‌های اقتصادی هر لحظه از تداوم چرخه کاری خود احساس بی‌ثباتی کنند.

دولت سیزدهم یکی از دستاوردهایش که به تکرار در مناسبت‌های مختلف، آمار آن را اعلام می‌کند این است که احیای تعداد کارخانه‌های تعطیل شده و راه‌اندازی خطوط تولید و بازگشت کارخانه‌های راکد به چرخه  تولید را مدام فریاد می‌زند بنابراین پسندیده نیست که خود عامل تعطیلی کسب‌وکارها شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...