تغییر زمان فراخوان قانون تسهیل پایانه‌های فروشگاهی

تغییر زمان فراخوان قانون تسهیل پایانه‌های فروشگاهی

تغییر زمان فراخوان قانون تسهیل پایانه‌های فروشگاهی؛ پس از تصویب قانون تسهیل پایانه‌های فروشگاهی در مجلس و تأیید شورای نگهبان، تاریخ فراخوان‌های اجرای این قانون تغییر پیدا خواهد کرد.

به گزارش ، سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب اظهار داشت: در صورت تصویب و تأیید قانون تسهیل پایانه‌های فروشگاهی، تاریخ نخستین فراخوان قانون به اول مهر تغییر پیدا خواهد کرد.

مهدی موحدی درباره شرایط اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان پس از تصویب قانون تسهیل در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این ‌اساس تاریخ فراخوان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای اشخاص حقوقی اول مهرماه و برای اشخاص حقیقی اول دی‌ماه 1402 خواهد بود.

موحدی ادامه داد: قانون جدید، تاریخ فراخوان‌های قبلی را نقض کرده و تاریخ تعیین شده در قانون مهم است، بنابراین مؤدیان مالیاتی باید تکالیف خود را براساس تاریخ‌های جدید اعلام‌شده در قانون اجرا کنند.

به تاکید وی، باتوجه به این شرایط در صورتیکه شرکتی براساس فراخوان‌های قبلی، مرتکب تخلفی شده باشد براساس قانون جدید، دیگر تخلفی برایش ثبت نشده و مشمول جرایم ماده 22 و دیگر جرایم نیز نمی‌شود اما اگر همین شرکت‌ها پس از یکم مهرماه 1402 که فراخوان خواهند شد، نسبت به ارسال صورت‌حساب‌های خود اقدام نکنند مشمول جرایم ماده 22 و دیگر جرایم که در قانون دیده شده است، خواهند بود.

بنابر اعلام تسنیم، سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره ضرایب مالیاتی مربوط به اینفلوئنسرها که در ضرایب مالیاتی سال 1400 بالغ‌بر 75 درصد در نظر گرفته شده بود اما طبق اعلام سازمان امور مالیاتی این رقم برای اینفلوئنسرها در سال 1402 بالغ‌بر 45 درصد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ضریب ممکن است 75 درصد باشد؛ به این بستگی دارد چه‌عنوانی در ضرایب در نظر گرفته شود، به‌عنوان نمونه موردی داریم که در آن درآمدهای حاصل از تبلیغات بیان شده و ضریب آن 45 درصد است، بنابراین بستگی به این مسأله دارد که چه‌ عنوان فعالیت شغلی را در نظر بگیرید.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...