الزام اتصال پلتفرم‌های آگهی املاک به سامانه اسکان

الزام اتصال پلتفرم‌های آگهی املاک به سامانه اسکان

الزام اتصال پلتفرم‌های آگهی املاک به سامانه اسکان؛ پلتفرم‌های آگهی املاک تا ۲۲ شهریورماه 1402 برای اتصال به سامانه املاک و اسکان کشور مهلت دارند.

به گزارش ، مدیرکل دفتر خدمات عمومی (مرکز اصناف) با بیان این مطلب اظهار داشت: پلتفرم‌های آگهی املاک با ارسال نامه‌ای به وزارت صمت دو هفته دیگر برای اتصال به سامانه املاک و اسکان مهلت خواستند که با این درخواست موافقت شد، بنابراین پلتفرم‌ها تا ۲۲شهریور مهلت خواهند داشت.

به‌گفته محمدحسین قمری مصوبات شورای عالی مسکن برای این بوده که کسی نباید برای یک ملک، بدون رضایت مالک آن، آگهی بدهد و از انتشار آگهی‌های جعلی (فیک) که باعث قیمت‌سازی کاذب می‌شوند، باید اجتناب کرد.

قمری با بیان اینکه مدیران عامل پلتفرم‌ها در صورتجلسات متعدد که سه ماه پیش امضا کردند این منطق را پذیرفته‌اند و تعهد دادند که اجرا می‌کنند.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت تصریح کرد: آخرین مهلت‌ آنها تا پایان مردادماه بود. وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان ضابطه‌گذار حوزه معاملات املاک و وزارت صنعت، معدن تجارت به‌عنوان مجوزدهنده و تنظیم‌گر حوزه تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای مجازی، با یکدیگر هماهنگ هستند و هرگونه مداخله و مواضع رسانه‌ای ناهماهنگ دیگر مدیران دولتی نامرتبط به‌موضوع، مورد مؤاخذه مسئولان بالاتر آنها قرار گرفته و مواضع خود را اصلاح کردند.

قمری خاطرنشان کرد: همه اعضای این کارگروه در تحولات مربوط به دو پلتفرم با یکدیگر کاملا هماهنگ بودند و به‌طور قطع مداخلات غیرمسئولانه مدیرانی که مسئولیت در این کارگروه ندارند، باعث سردرگمی کسب‌وکارهای مجازی خواهد شد و نباید در آینده تکرار شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...