کاهش بدهی کارفرمایان به تأمین اجتماعی

کاهش بدهی کارفرمایان به تأمین اجتماعی

کاهش بدهی کارفرمایان به تأمین اجتماعی؛ در مردادماه 1402 از کل آرای صادره در هیأت‌های تشخیص مطالبات بدوی و تجدیدنظر سازمان تأمین اجتماعی استان تهران بالغ‌بر 5017 فقر منجر به کاهش بدهی صورتحساب‌های کارفرمایان شده است.

به گزارش ، مطابق ماده «42» قانون تأمین اجتماعی، چنانچه کارفرما به میزان حق بیمه و خسارات تأخیر تعیین شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی معترض باشد، می‌تواند ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ، اعتراض خود را در سامانه eservices.tamin.ir ثبت کند. سازمان تأمین اجتماعی مکلف است اعتراض کارفرما را حداکثر تا یک ماه پس از دریافت آن در هیأت‌های تشخیص مطالبات به عنوان مرجع شبه قضایی مطرح کند.

صغری علی‌آبادی، مدیر خدمات تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این ماده قانونی توضیح داد: هیأت‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی مرجع رسیدگی به اختلاف بین سازمان تأمین اجتماعی و کارفرمایان درباره صورتحساب‌های صادره از سوی سازمان تأمین اجتماعی هستند. فرآیند تشکیل هیأت‌های مذکور با اعتراض کارفرمایان به صورتحساب‌هایی که برآوردی و قابل اعتراض هستند آغاز می‌شود.

علی‌آبادی افزود: به موجب بند (2) ماده «43» و بند (5) ماده «44» قانون تأمین اجتماعی و تفویض اختیار به اتاق‌های مراکز استان‌ها، انتخاب نمایندگان کارفرمایان در هیأت‌های بدوی، سه اداره کل تهران (ادارات کل شرق، غرب و شهرستان‌ها) و نمایندگان کارفرمایان در هیأت‌های تجدیدنظر مرکز، به عهده اتاق تهران است.

او با اشاره به اینکه در مردادماه 1402 تعداد 8134 فقره صورتحساب مورد اعتراض کارفرمایان حقوقی در هیأت‌های تشخیص مطالبات بدوی و تجدیدنظر سازمان تأمین اجتماعی استان تهران با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مطرح شده است، افزود: از کل آرای صادره بالغ‌بر 5017 فقره منجر به تعدیل (کاهش) بدهی صورتحساب‌های مذکور شده است و این بدان معناست که حضور نمایندگان اتاق در هیات‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی در بیش از 60 درصد پرونده‌ها به کاهش بدهی کارفرمایان منجر شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...