کارت‌های بازرگانی کم ارز تعلیق شد

کارت‌های بازرگانی کم ارز تعلیق شد

کارت‌های بازرگانی کم ارز تعلیق شد؛ کارت‌های بازرگانی که میزان رفع تعهدات ارزی آنها کمتر از 60 درصد باشد پس از دریافت یک اخطار یک‌هفته‌ای، تعلیق خواهند شد.

به گزارش ، کارت‌های بازرگانی که میزان رفع تعهدات ارزی آنها کمتر از 60 درصد باشد پس از دریافت یک اخطار یک‌هفته‌ای، تعلیق خواهند شد، مگر اینکه میزان رفع تعهد خود را به بالای 60 درصد برسانند. تعلیق کارت‌های بازرگانی رفع‌ تعهد نشده از ابتدای شهریور توسط این سازمان آغاز شده است.

سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه‌ای، از تعلیق نخستین کارت‌های بازرگانی صادرکنندگانی که بازگشت ارز حاصل از صادرات آنها کمتر از 60 درصد بوده ‌است، خبر داد و اعلام کرد که سیر پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان به‌منظور جلوگیری از انباشت تعهدات ارزی رفع نشده، ادامه‌دار خواهد بود.

در این اطلاعیه که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت صادر شده، آمده‌است: «در اجرای بند 6 ماده 10 آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تمامی کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارز صادراتی آنها کمتر از 60 درصد است، به صورت سیستمی توسط سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری پایش شده و پس از اخطار با مهلت یک ماهه، در صورتی که ظرف مدت یاد شده میزان رفع تعهد آنها به بیش از 60 درصد نرسیده باشد، کارت بازرگانی آنها تعلیق می‌شود».

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که نخستین مرحله از تعلیق کارت‌های بازرگانی از ابتدای شهریورماه آغاز شده و به صورت مستمر ادامه می‌یابد.

این سازمان همچنین اعلام کرده‌است که «فرآیند رفع تعلیق کارت بازرگانی این اشخاص باید از طریق اداره‌ کل صمت استانی صورت پذیرد، بدین طریق که پس از انجام اقدامات لازم برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و رسیدن نرخ بازگشت ارز به بالای 60 درصد، در صورت مراجعه متقاضی، نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات وی ‌باید توسط اداره‌ کل صمت استانی در سامانه اعتبارسنجی بررسی و در صورت احراز حصول حداقل 60 درصدی نرخ بازگشت ارز، ضمن گرفتن تعهد از متقاضی مبنی بر حفظ حداقل میزان مجاز بازگشت ارز، نسبت به رفع تعلیق اقدام می‌شود».

اطلاعیه سازمان توسعه تجارت ایران

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...