شمارش معکوس برای کنستانتره عصرنوین بهاباد

شمارش معکوس برای کنستانتره عصرنوین بهاباد

شمارش معکوس برای کنستانتره عصرنوین بهاباد؛ طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2200 میلیارد تومان تا اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان این مطلب در حاشیه مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن (ایران کانمین) در جمع خبرنگاران با اشاره به ده‌ها طرح توسعه درراستای تکمیل زنجیره فولاد و صنایع پایین‌دستی گفت: طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصرنوین بهاباد ازجمله این طرح‌هاست که با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2200 میلیارد تومان تا اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیرعلی طاهرزاده افزود: در حال حاضر حدود 35 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 5 میلیارد یورو از سوی چادرملو در حال اجراست که نقش قابل توجهی در اشتغالزایی خواهد داشت.

مدیرعامل چادرملو با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه در این است که زنجیره فولاد به ویژه در صنایع پایین‌دستی را تکمیل کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش داریم توسعه‌های هوشمند و هدفمند شرکت را با بهره‌گیری از دانش، نوآوری و ایده‌های مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان محقق سازیم.

طاهرزاده در ادامه در پاسخ به طرح‌های زیرساختی چادرملو، با بیان اینکه یکی از گلوگا‌ه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه مسائل مربوط به زیرساخت‌هاست، اضافه کرد: همانطور که می‌دانید یکی از گلوگاه‌های اصلی اجرای طرح‌های توسعه در شرایط فعلی مسائل مربوط به زیرساخت‌هاست که مهمترین آن موضوع برق است به همین منظور چادرملو در سال‌های اخیر همواره درجهت تامین این نیاز اساسی انرژی، گام‌های مثبتی برداشته است، ازجمله نیروگاه 546 مگاواتی جدید که به صورت EPC در مجتمع صنعتی این مجموعه اجرا می‌شود. در حال حاضر فاز یک نیروگاه در بخش گازی نزدیک به 60 درصد و فاز 2 گازی حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم این نیروگاه را تا قبل از پیک برقی که برای سال آینده متصور است، وارد مدار تولید کنیم و به صورت خودتامین، بخشی از برق مورد نیاز خود را نیز تهیه و تامین کنیم.

طاهرزاده در ادامه به نیروگاه خورشیدی جدیدی که به‌تازگی کلنگ آن به زمین زده شد اشاره کرد و گفت: علاوه‌بر نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی، کلنگ یک نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی جدید در منطقه خضرآباد یزد را به زمین زدیم تا بخشی از شاخص‌های صنعت سبز را در بخش‌های مختلف صنعت فولاد، ساری و جاری کنیم. همچنین 2 نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی جدید نیز در منطقه‌های بهاباد و اردکان در دست اجرا داریم که برندگان مناقصه آنها انتخاب شدند.

طاهرزاده یادآوری کرد: در حال حاضر یک نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی و یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در مجتمع صنعتی اردکان در حال فعالیت است که انرژی تولیدی آن به شبکه سراسری برق کشور تزریق و بخشی از آن نیز برای مصارف واحدهای تولیدی مجتمع به مجموعه بازگردانده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی تولید فولاد در مجموعه چادرملو تکنولوژی به‌روز و مدرنی است، اظهار داشت: تلاش ما این است که مصرف انرژی در بخش‌های مختلف به‌ویژه برق، گاز و آب را به حداقل ممکن برسانیم. در همین راستا مجموعه چادرملو در قالب شرکت واسکو در انتقال آب خلیج‌فارس به منطقه اردکان با 820 کیلومتر مشارکت کرده که به موجب این طرح آب موردنیاز مجموعه چادرملو تا جایی که ممکن است بیشتر از طریق آب ‌شیرین شده تامین شود تا بتوانیم در بخش‌های مختلف مجموعه از آب‌های زیرزمینی حداقل استفاده را داشته باشیم و به نوعی آب‌های زیرزمینی را برای آیندگان حفظ و مراقبت کنیم.

وی همچنین به دو پروژه معدنی که به‌تازگی در داخل مجموعه چادرملو آغاز شده، اشاره کرد و گفت: عملیات باطله‌برداری از معدن دی 19 که با مشارکت شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران انجام می‌شود به خوبی پیش می‌رود و تاکنون نزدیک به 130 میلیون تن باطله‌برداری آن انجام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر سال جاری بتوانیم به سنگ ‌آهن معدن دی 19 دسترسی پیدا کنیم.

طاهرزاده همچنین آغاز عملیات اکتشاف آنومالی 10 که در منطقه ساغند و به صورت مشارکتی انجام می‌شود را دومین منبع تامین خوراک کارخانجات چادرملو در آینده نزدیک اعلام کرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...