سمندیس تولید پایدار گاز امسال را تضمین کرد

سمندیس تولید پایدار گاز امسال را تضمین کرد

سمندیس تولید پایدار گاز امسال را تضمین کرد؛ طی مراسمی در محل پالایشگاه ششم، از مدیریت و زحمات شرکت سمندیس در اجرای عملیات تعمیرات اساسی سال 1402 پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی تشکر و قدردانی شد.

به گزارش ، همانگونه که انتظار می‌رفت و برای نخستین بار از سوی مدیریت پالایشگاه ششم به‌دنبال انجام و اجرای طولانی‌ترین اورهال تاریخ گازی کشور در پالایشگاه ششم پارس جنوبی، از مدیریت، زحمات و تلاش‌های شرکت سمندیس، پیمانکار خدمات عملیات صنعتی پالایشگاه ششم و دیگر تلاشگران و نیروهای فعال در انجام و اجرای اورهال صد روزه پالایشگاه ششم در سال 1402 تقدیر و تشکر شد.

در این مراسم که روز چهارشنبه 17 آبان 1402 و به مناسبت «جشن پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم و تقدیر از فعالان تعمیرات» برگزار شد، حسن اسعدی مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی، سیدابراهیم طاهری مدیرعامل سمندیس و پیمانکار اصلی تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ششم، رضا رئیسی رئیس امور HSE و پدافند غیرعامل پالایشگاه، شهاب چهارلنگ رییس بهره‌برداری پالایشگاه، علی داغ‌باشی رییس امور منابع انسانی پالایشگاه و احمد نصیری، رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه ششم حضور داشتند.

سمندیس شریک تجاری پالایشگاه ششم

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در آغاز این مراسم با بیان اینکه شرکت سمندیس یکی از شرکای تجاری پالایشگاه ششم است، گفت: در طول یکسال حضور سمندیس به‌عنوان پیمانکار خدمات عملیات صنعتی پالایشگاه ششم، اقدامات ارزنده‌ای در پالایشگاه ششم انجام شده و حتی برخی از این اقدامات برای نخستین بار در سطح پالایشگاه ششم و مجتمع گاز پارس جنوبی انجام گرفته که همین جا از مدیران، کارکنان و نیروهای  پالایشگاه و مجموعه سمندیس تشکر و قدردانی می‌کنم.

حسن اسعدی با اشاره به سوراخ شدن کلدباکس در نهم آذرماه 1401، آن را اتفاق بدی دانست که با مدیریت مدیران ارشد پالایشگاه و همکاری سمندیس، کار تعمیرات این بخش بدون قطعی گاز از سکو انجام پذیرفت.

اسعدی اضافه کرد که پس از انجام این کار، دستورالعملی تدوین شد که برمبنای آن انجام این فعالیت خاص در دیگر پالایشگاه‌ها نیز با همین روش انجام پذیرد.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی انجام بالغ‌بر 100 روز اورهال بدون رخداد هرگونه حادثه‌ای را از نکات برجسته تعمیرات اساسی سال 1402 برشمرد و تأکید کرد که از هر 100 مشترک گاز خانگی، گاز 6 خانه یعنی بالغ‌بر یک میلیون 620 هزار مشترک گاز خانگی از طریق پالایشگاه ششم تامین می‌شود که اقدام سازنده و بزرگ تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم، گام مهمی درراستای تامین گاز برای زمستان پیش رو خواهد بود.

احمد نصیری، رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه ششم نیز در این مراسم با اشاره به انجام کارهای ارزنده‌ای که در طول یکسال اخیر صورت پذیرفته است، تعمیر ولوهای واحد 100 را ازجمله اقداماتی دانست که برای نخستین بار در مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است.

نصیری همچنین تعمیرات تانک 143 پالایشگاه ششم را اقدامی بی‌سابقه دانست که برای نخستین بار در طول عمر این پالایشگاه انجام شده است. 

اورهال صد روزه سند توانمندی سمندیس

در ادامه احسان طاهری، عضو هیأت مدیره شرکت سمندیس ضمن قدردانی از زحمات همه نیروهای تلاشگر در اجرای اورهال صد روزه سال 1402 پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی، انجام طولانی‌ترین عملیات تعمیرات اساسی تاریخ پالایشگاهی کشور در گرمترین روزهای سال و تداوم آن به مدت 100 روز بدون هرگونه حادثه‌ای را سندی غیرقابل انکار بر توانایی فنی بالای مدیران پالایشگاه ششم و متخصصان و مدیران شرکت سمندیس برشمرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: برخی کارها برای نخستین بار در پالایشگاه ششم و حتی در مجتمع گاز پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی و با همکاری مدیران ارشد پالایشگاه ششم انجام شد که به‌عنوان برگ زرینی در پالایشگاه ششم و مجموعه شرکت سمندیس به یادگار باقی خواهد ماند.

طاهری با اشاره به عوامل مؤثر در تحقق این موفقیت‌ها، خاطرنشان کرد که انجام برنامه‌ریزی دقیق، سلامت و صداقت، تخصص و نوآوری در کنار یکرنگی و همدلی مجموعه مدیران پالایشگاه با مجموعه سمندیس ازجمله دلایل تحقق این افتخار برزگ برای مجتمع گاز پارس جنوبی است.

در پایان این مراسم، لوح تقدیری از سوی حسن اسعدی، مدیر پالایشگاه ششم به پاس زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت سمندیس در انجام اورهال سال 1402 به سیدابراهیم طاهری، مدیرعامل سمندیس تقدیم شد.

در متن تقدیرنامه مدیر پالایشگاه ششم خطاب به مدیرعامل سمندیس، پیمانکار خدمات عملیات صنعتی پالایشگاه ششم آمده است:

«بدینوسیله از مدیریت و حمایت‌های ارزشمند جنابعالی و حضور اثربخش شرکت سمندیس در اجرای تعمیرات اساسی سال 1402 پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی (از تاریخ 19 تیر لغایت 20 مهرماه) که گام مؤثری در راه‌اندازی پالایشگاه و تضمین تولید پایدار گاز در سال پیش رو است، تشکر و قدردانی به عمل می‌آید.

امید است همچنان که در این دوره با تکیه بر دانش و تجارب فنی و انسانی در مجموعه شرکت سمندیس موفقیت ارزشمندی حاصل گردیده، همواره در پیشبرد اهداف سازمانی شرکت نیز آرزوی توفیق روزافزون از درگاه خداوند متعال دارم».

افزایش تولید روزانه 6 میلیون مترمکعب گاز

بنابر این گزارش، برای نخستین بار در کشور، طولانی‌ترین عملیات تعمیرات اساسی تاریخ پالایشگاهی ایران در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با مدیریت و اجرای سمندیس به مدت 99 روز از روز دوشنبه 19 تیرماه آغاز و درنهایت در روز دوشنبه 24 مهرماه 1402 با موفقیت همه‌جانبه به پایان رسید.

عملیات تعمیرات اساسی سال 1402 پالایشگاه ششم مهندسان که به دست متخصصان، مدیران و کارگران ایرانی انجام شد شامل ردیف‌های 1، 2، 3 و 4 گازی و یوتیلیتی پالایشگاه می‌شود.

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم از ردیف سوم گازی پالایشگاه آغاز و به ترتیب ردیف‌های چهارم، دوم و اول و پس از آن واحدهای stab و treatment را در برگرفت.

در مدت زمان انجام اورهال 1402 هیچگونه وقفه‌ای در تولید و انتقال گاز پالایشگاه و شارژ شبکه سراسری گاز کشور روی نداد به طوری که تولید پالایشگاه هم‌زمان و موازی با تعمیرات اساسی به صورت ایمن و پایدار صورت گرفت.

همچنین خروج، تخلیه، حمل و امحای بیشترین تناژ لجن‌های هیدروکربنی پالایشگاه در طی سال‌های اخیر در این دوره از اورهال انجام شد و علاوه‌بر آن استارت تعویض آنلاین راکتورها، برنامه‌ریزی دقیق و اصولی جهت اجرای طولانی‌ترین تعمیرات اساسی اجرا شده در شهرستان عسلویه درراستای عدم نیاز به تعمیرات اساسی طی سه سال آینده، تعمیر و بازسازی خط لوله 16 و درنتیجه افزایش تولید روزانه 6 میلیون مترمکعب گاز نیز ازجمله دستاوردهای پیمانکار اصلی تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ششم در این صد روز بود.

اگرچه اورهال اصلی پایان پذیرفت اما باتوجه به قابلیت‌های فنی و مهندسی سمندیس، دیگر اشکالات پالایشگاه ازجمله بخش دیگری از واحد 108 و واحد 143 همچنان در دست تعمیر و نوسازی است.

انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم درست در گرمترین روزهای تابستان امسال که دمای هوای عسلویه به بیش از 55 درجه رسید (بیشترین دمای هوا ثبت شده در تاریخ کشور)، اگرچه دمای احساسی بالای 66 درجه بود، از سوی پیمانکار خدمات عملیات صنعتی پالایشگاه ششم و عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، بدون ذره‌ای عقب‌‎ماندگی و هیچگونه حادثه‌ای و مطابق با اهداف برنامه‌ریزی شده انجام شد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...