نهاده‌ها چندین بار مالیات ارزش افزوده می‌دهند

نهاده‌ها چندین بار مالیات ارزش افزوده می‌دهند

نهاده‌ها چندین بار مالیات ارزش افزوده می‌دهند؛ مالیات ارزش افزوده نه‌تنها در پایان زنجیره بخش‌های مختلف کشاورزی و از مصرف‌کننده دریافت می‌شود بلکه در طول زنجیره نیز از نهاده‌های تولید این مالیات گرفته می‌شود.

به گزارش، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با بیان این مطلب درباره دریافت چندباره مالیات ارزش افزوده در طول زنجیره ارزش کشاورزی گفت: طی دو سال اخیر، در حالی به نهاده‌های کشاورزی در مبادی ورودی گمرک، مالیات ارزش‌افزوده تعلق می‌گیرد که در طول زنجیره بخش کشاورزی و تا مرحله آخر که کالا به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد نیز در چندین مبادی دیگر، مالیات ارزش‌افزوده به کالاهای این بخش تعلق می‌گیرد، حال آنکه واردکنندگان مجبور شده‌اند روی کالاها درج کنند که این کالا معاف از مالیات ارزش‌افزوده است.

عطاالله اشرفی اصفهانی افزود: به این ترتیب، دولت طی چندین مرحله در طول زنجیره‌های مختلف، اقدام به گرفتن مالیات ارزش افزوده می‌کند، که درنهایت به افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده منجر می‌شود.

او تاکید کرد که کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، با دعوت از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی از حوزه‌های مختلف تولید، مساله مالیات بر ارزش افزوده و دیگر مشکلات و چالش‌های تولید صنایع غذایی را بررسی می‌کند.

اشرفی اصفهانی در ادامه با اشاره به مصوبات مربوط به تامین سرمایه در گردش بخش کشاورزی و یادآوری اینکه در یکی از مصوبات بالغ‌بر 6 هزار میلیارد تومان برای تامین مالی شرکت‌های این بخش تصویب شد، تصریح کرد که بانک‌های عامل در پاسخ به فعالان اقتصادی، اعلام می‌کنند که منابع مالی برای تخصیص به بنگاه‌ها ندارند.

در همین حال رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مصوبه تامین سرمایه در گردش بخش کشاورزی، تصریح کرد که طی جلسات اخیر با مهدی غضنفری، رییس صندوق توسعه ملی، دستورالعمل تخصیص 6 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌ها و شرکت‌ها را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است و بانک‌ها موظف به پرداخت هستند.

محمدرضا پورابراهیمی همچنین از تخصیص منابع ارزی برای شرکت‌ها خبر داد و یادآور شد که یک میلیون دلار از محل منابع ارزی برای پرداخت به کسب‌و‌کارها تخصیص یافته و از سوی صندوق توسعه ملی ابلاغ شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...