آغاز دوره روابط عمومی ویژه از اواخر آذرماه

آغاز دوره روابط عمومی ویژه از اواخر آذرماه

آغاز دوره روابط عمومی ویژه از اواخر آذرماه؛ دوره روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک که به بحث ارتباطات سازمانی و روابط عمومی می‌پردازد از اواخر آذرماه امسال در مدرسه ویژه آغاز خواهد شد.

به گزارش ، مدرسه ویژه هم‌اکنون کارگاه‌ها و دوره‌های مختلفی را در بخش‌های تبلیغات، خلاقیت، رسانه، بازاریابی، طراحی و گرافیک و ... برگزار می‌کند و دوره روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک نیز یکی از این دوره‌هاست که برگزاری آن از اواخر پاییز امسال آغاز خواهد شد.

آیدا ابوترابی، مشاور حوزه ارتباطات سازمانی، روابط عمومی و رسانه در گفت‌وگو با صنعت‌صنف در این‌باره گفت که دوره روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک مدرسه ویژه یک دوره 80 ساعته است که به بحث ارتباطات سازمانی و روابط عمومی می‌پردازد.

او در پاسخ به اینکه مخاطبان این دوره چه کسانی هستند، اظهار داشت: کسانی که در حوزه ارتباطات سازمانی فعال هستند و می‌خواهند بدانند در حوزه روابط عمومی چه خبر است؟ همچنین این دوره برای افرادی که در روابط عمومی یا حوزه‌های مرتبط با آن مشغول فعالیت هستند و نیاز دارند دانش خود را به‌روز کنند یا به‌طور تخصصی با دانش این حوزه آشنا شوند، مناسب است.

ابوترابی در ادامه توضیح داد که شرکت‌کنندگان در این دوره آشنا خواهند شد که استراتژی‌های ارتباطات چه هستند و نمود آنها در سازمان به چه صورت قابل دیدن، اجرا و اندازه‌گیری است؟

علاوه‌بر این، فراگیران دوره روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک ویژه با کارکردهای روابط عمومی به‌عنوان فعالیت‌های روزمره یک متخصص یا مشاور، ارتباطات رسانه، ارتباطات زمان بحران، مخاطب‌شناسی، تولید محتوا، برنامه‌ریزی و اجرای روش‌های اندازه‌گیری و ارزیابی و ... نیز آشنا می‌شوند.

آیدا ابوترابی خاطرنشان کرد که در این دوره، مروری بر Case Studyهای معروف دنیا و ایران خواهیم داشت بدین‌ صورت که در هر بخش چه اتفاقی افتاده و چه سیر تحولی را پشت سر گذرانده‌اند.

او بر این باور است که در این دوره آموزشی یاد می‌گیریم روابط عمومی و ارتباطات سازمانی فارغ از اینکه سازمان در چه اندازه و ابعادی بوده، چه صنعتی است و چه خدماتی را ارائه می‌دهد، اگر در آن به درستی اجرا شود چگونه می‌تواند عامل موفقیت کسب‌وکارها شود.

بنابر این گزارش، ثبت‌نام در این دوره نیازمند پیش‌نیاز خاصی نیست و آنها که علاقمند به آموختن موضوع روابط عمومی و ارتباطات هستند، آشنایی بیشتر با دانش روز این حرفه و تقویت آن از ضروریات موفقیت در کارشان است.

به‌گفته ابوترابی، ایشان باید بدانند دانش PR در دنیای امروز چگونه و به چه شکلی پیاده می‌شود؟

این مدرس دانشگاه در ادامه یادآور شد: رشته روابط‌عمومی از آن دسته رشته‌هایی است که غالب افراد به صورت تجربی وارد آن می‌شوند یا ابتدا در حوزه‌ دیگری از فعالیت‌های ارتباطات سازمانی یا رسانه مشغول به فعالیت می‌شوند و بعد از مدتی گرایش‌شان را تغییر می‌دهند. به همین دلیل بیشتر افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند نیاز دارند با دانش روز دنیا و کارکردهای آن به‌طور دقیق آشنا شوند و سپس آن را برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها مختلف پیاده کنند.

گفتنی است مدرسه ویژه به‌عنوان نخستین مدرسه تخصصی دیزاین و ارتباطات در ایران حدود دو دهه است که دوره‌های متنوعی را در این زمینه برگزار کرده و در آموزش و پرورش متخصصان این حوزه نقش بسزایی داشته است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...