سفر به چین 25 درصد ارزانتر شد

سفر به چین 25 درصد ارزانتر شد

سفر به چین 25 درصد ارزانتر شد؛ هزینه صدور ویزای چین و دیگر هزینه‌های جاری که سفارت چین از مسافران ورودی به چین می‌گیرد بالغ‌بر 25 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ، نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان این مطلب اظهار داشت که بنابر اعلام وزارت امور خارجه چین، قیمت صدور ویزای چین 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

سعید اشتیاقی افزود: براساس این اعلام از روز دوشنبه 20 آذر 1402 برابر با 11 دسامبر 2023 میلادی همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های چین در سراسر دنیا ملزم هستند که صدور ویزای سفر به چین را به میزان 25 درصد کاهش دهند که این کاهش قیمت از تاریخ شروع تا پایان سال 2024 میلادی برقرار خواهد بود.

اشتیاقی تصریح کرد: از آنجا که این کاهش قیمت در سطح جهان اجرا می‌شود نشان از آن دارد که کشور چین می‌خواهد درها را به روی گردشگران خارجی باز کرده و از این فرصت برای توسعه تبادلات تجاری و افزایش رشد اقتصادی بهره ببرد.

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین یادآور شد که با این کاهش 25 درصدی بهای صدور ویزا به نظر می‌رسد که چین در تلاش است که هزینه‌های جاری را با کشورهای اروپایی برابر کند و بتواند جذابیت بیشتری برای ورود گردشگران، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دیگر کشورها به جمهوری خلق چین ایجاد کند.

اشتیاقی با اشاره به این کاهش قیمت 25 درصدی خاطرنشان کرد که در حال حاضر هزینه‌ای که سفارت چین در ایران برای ویزای یکبار ورود می‌گیرد بالغ‌بر 100 دلار است که به 75 دلار کاهش پیدا می‌کند علاوه‌بر اینکه دیگر هزینه‌ها نیز 25 درصد کاهش پیدا کرده است
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...