حضور پررنگ وزیر صمت در هیات عالی نظارت

حضور پررنگ وزیر صمت در هیات عالی نظارت

حضور پررنگ وزیر صمت در هیات عالی نظارت؛ در حالیکه نشست هیات عالی نظارت مدت‌ها برگزار نمی‌شد با وزارت علی‌آبادی این نشست برگزار و برخی از مشکلات اصناف بی‌واسطه رفع شد.

به گزارش ، نماینده وزیر صمت و دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان این مطلب درباره دیدگاه و اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه اقتصاد و بازار اظهار داشت: عباس علی‌آبادی مصمم به ایجاد تحول و توسعه در اقتصاد است و در این راستا اقدامات قابل توجهی نیز انجام شده است.

قاسم نوده فراهانی طرح توسعه خودروهای برقی را یکی از مهمترین مصادیق تحول اقتصادی وزارت صمت دانست و گفت: در صورت اجرای طرح توسعه خودروهای برقی، بی‌شک تحول چشمگیری در بخش حمل‌و‌نقل، انرژی و سوخت، رفاه و سلامت اجتماعی رخ خواهد داد.

به گفته وی یکی از پیامدهای ورود خوردوهای برقی به عرصه حمل‌ونقل کشور، کاهش آلودگی هوا و به‌دنبال آن کاهش بیماری‌های تنفسی و درنتیجه بهبود سلامت عمومی جامعه خواهد بود. از طرفی خودروهای برقی می‌توانند با ذخیره برق در ساعات غیرپیک (شب تا صبح) از خاموش شدن نیروگاه‌ها در ساعات غیرپیک جلوگیری کنند و درنتیجه به افزایش درآمد و توسعه زیرساخت‌های برق کمک خواهد شد. همچنین کاهش مصرف بنزین و صرفه‌جویی اقتصادی در حوزه انرژی نیز از دیگر دستاوردهای توسعه خودروهای برقی در کشور است.

وی اضافه کرد: وزیر صمت، حمایت از تولید را به طور جدی دنبال می‌کند. می‌دانیم که افزایش کمیت و کیفیت تولید برای هر کشوری به مانند پلی برای عبور از مشکل بیکاری بوده و به رفاه اجتماعی ختم می‌شود. وزیر صمت در این راستا، از تولید صادرات‌محور حمایت کرده و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت دارد.

دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اگر وزارتخانه، اتاق اصناف یا اتحادیه‌ها بدون توجه به پیشرفت علم به کار خود ادامه دهیم، از جامعه عقب می‌مانیم و هرگز در ماموریت‌ها و وظایف خود موفق نخواهیم شد.

نماینده وزیر صمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد: دولت‌ها نباید تاجر باشند و دولتی موفق است که بین کسب‌وکارها رقابت ایجاد کند. نظر علی‌آبادی هم این است که دولت باید به بخش خصوصی بها دهد و تنها به عنوان ناظر بر اقدامات بخش خصوصی نظارت کند. در همین راستا مخالف قیمتگذاری دستوری است.

نوده فراهانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با اشاره به حضور پررنگ وزیر صمت در هیات عالی نظارت برسازمان‌های صنفی کشور اظهار کرد: در حالیکه نشست هیات عالی نظارت مدت‌ها بود برگزار نمی‌شد با وزارت علی‌آبادی این نشست برگزار شد و مزیت این نشست حضور شخص ایشان در جلسه بود که منجر به دستورات فوری و رفع بدون واسطه برخی از مشکلات اصناف شد.

نماینده وزیر صمت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از اهتمام وزیر صمت در راه‌اندازی معادن راکد و تعطیل خبر داد و گفت: راه‌اندازی معادن تعطیل منجر به اشتغالزایی و نیز بهره‌مندی اصناف و صنایع از مواد معدنی خواهد شد. با این وجود درخواست اتاق اصناف ایران از وزیر صمت این است که همچنان بر حوزه اصناف و بازار تمرکز داشته باشد تا از تحولات بازار درجهت رفع نیاز مصرف‌کنندگان بهره‌مند شویم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...