کلیات بودجه ۱۴۰۳ در صحن تصویب شد

کلیات بودجه ۱۴۰۳ در صحن تصویب شد

کلیات بودجه ۱۴۰۳ در صحن تصویب شد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی اصلاحیه کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، با آن موافقت کردند.

به گزارش ، پس از ارسال اصلاحیه لایحه بودجه 1403 در 27 آذرماه از سوی دولت به مجلس، جلسه علنی چهارشنبه 29 آذر 1402 مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل و کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ بار دیگر از سوی نمایندگان در دستور کار قرار گرفت.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: با اصلاحاتی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انجام داده است منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آیند اجرایی خواهد شد.

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هم در این‌باره اظهار داشت: باتوجه به افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 90 درصد شاغلان در طی سه سال و در سال اول 40 درصد، منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اصلاحیه پیش‌بینی شده است.

درنهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه با ۱۵۴ رای موافق، ۶۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ موافقت کردند.

باتوجه به تصویب کلیات، لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق برای بررسی جزییات آن ارجاع شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به ارائه توضیحاتی درباره روند رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در مجلس پرداخت.

محمدباقر قالیباف درباره زمان‌بندی رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس گفت: طبق ماده ۱۸۲ نمایندگان به مدت ۵ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سیستم ثبت کنند و کمیسیون‌های تخصصی نیز ۵ روز فرصت بررسی و ارجاع این پیشنهادات را به کمیسیون تلفیق دارند. کمیسیون تلفیق نیز ۱۰ روز فرصت بارگذاری گزارش خود را دارد و بعد از آن نیز نمایندگان ۳ روز فرصت دارند تا نظر خود را درباره این گزارش ثبت کنند.

وی همچنین در پاسخ به تذکر یکی از نماینده‌های مجلس درباره بلاتکلیفی مصوبه مجلس درباره برنامه هفتم و پایان زمان برنامه ششم تا پایان سال اضافه کرد: گرچه برنامه هفتم هنوز تبدیل به قانون نشده است ولی در شورای نگهبان در حال طی کردن مسیر خود است و جهت‌گیری‌ها و تصمیمات ما باید در مسیر برنامه هفتم باشد. از سوی دیگر نیز سیاست‌های کلان ابلاغ شده است.

قالیباف افزود: انشاءالله تا زمانی که بخواهیم بودجه را در مجلس رسیدگی کنیم، برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل و ابلاغ شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...