تغییری در قیمتگذاری خودرو روی نمی‌دهد

تغییری در قیمتگذاری خودرو روی نمی‌دهد

تغییری در قیمتگذاری خودرو روی نمی‌دهد؛ بازار خودرو همچنان انحصاری است بنابراین تا زمان گرفتن تصمیمی با حداکثر آرا و تصویب و اعلام از سوی شورای رقابت، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش ، به‌دنبال اظهارات اخیر معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سخنگوی شورای رقابت واکنش نشان داد و به صراحت اعلام کرد که تصمیمات شورای رقابت مبتنی بر آرای جمعی است و تا زمانیکه حائز حداکثر آرا، نباشد، فاقد وجاهت قانونی برای اجرا است.

سپهر دادجوی توکلی درباره ابلاغ تغییرات سند جدید راهبردی خودرو تا پایای سال جاری، مبنی بر اعمال نقش تنظیم‌گری و نظارت برای شورای رقابت و تعیین قیمت خودرو توسط خودروسازان با سیاستگذای وزارت صمت، با تاکید بر اینکه بازار خودرو همچنان انحصاری است به ایسنا گفت: تا زمان گرفتن تصمیم با حداکثر آرا و تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نخواهد افتاد.

دادجوی توکلی اضافه کرد: این بازار انحصاری، ذیل تصمیمات و مصوبات شورای رقابت، در حال مدیریت شدن است. در حال حاضر، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ این شورا، در حال آسیب‌شناسی و بررسی آثار و نتایج آن در بازار است؛ چنانچه قرار شود تغییری در این حوزه صورت بگیرد، به‌طور حتم توسط شورا اعلام، ابلاغ و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او تصریح کرد که استنباط صورت گرفته از صحبت‌های اخیر معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، به گمان بنده استنباط دقیقی نبوده است.

گفتنی است منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این در یک برنامه رادیویی با تاکید بر تمایز قانون ساماندهی صنعت خودرو از سند راهبردی به‌دلیل الزام اجرای آن و ایجاد شفافیت و جلوگیری از عدم تطابق‌ها با تهیه قانون صنعت خودرو، از تغییرات در سند جدید راهبردی خودرو خبر داده و گفته بود: در سند جدید راهبردی خود، نقش تنظیم‌گری و نظارت برای شورای رقابت در نظر گرفته شده، وزارت صمت سیاست‌گذار است و قیمت نیز باید توسط خودروسازها تعیین شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...