قطع کامل انشعابات غیرمجاز گاز در کشور

قطع کامل انشعابات غیرمجاز گاز در کشور

قطع کامل انشعابات غیرمجاز گاز در کشور؛ طرح ضربتی مقابله با استفاده‌کنندگان غیرمجاز گاز با هدف قطع کامل انشعابات غیرمجاز گاز و اعلام پایان این پدیده در سراسر کشور از ابتدای دی‌ماه 1402 آغاز شد.

به گزارش ، مدیر دفتر مرکزی حراست شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت دیسپچینگ این شرکت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: باتوجه به پیشی گرفتن مصرف گاز بر تولید در زمستان و حفظ پایداری شبکه در بخش خانگی و تجاری، مدیریت مصرف برای مشترکان پرمصرف گاز اعمال شده است.

سیداحمد طباطبایی افزود: از این رو، راهکارهایی که آسیب کمتری به صنایع و بخش نیروگاهی وارد می‌کند، در کارگروه مربوطه در حراست مورد بررسی قرار گرفت که درنهایت استفاده غیرمجاز گاز به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در ناترازی این حامل مهم انرژی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

طباطبایی اضافه کرد: در این راستا طرح ضربتی مقابله با مصارف غیرمجاز گاز به تمامی حراست‌های شرکت‌های گاز استانی ابلاغ و از ابتدای دی‌ماه 1402، برخورد قاطع با سارقان مورد نظر در دستور کار حراست و دیگر بخش‌های مربوطه، قرار گرفته است.

مدیر دفتر مرکزی حراست شرکت ملی گاز ایران با اشاره به قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق و گاز مصوب ۱۳۹۶ تصریح کرد: قانونگذار، مجازات‌های متعددی را برای متخلفان در نظر گرفته است؛ از این رو، به هموطنانی که با عدم اطلاع کافی از قوانین، مبادرت به استفاده غیرقانونی از گاز و یا اقدام به انشعاب‌گیری غیرمجاز گاز کرده‌اند، توصیه می‌کنیم به سرعت نسبت به انجام اصلاحات لازم، اقدام و با مراجعه به اداره گاز منطقه خود، نسبت به تشکیل پرونده دریافت انشعاب و ایجاد اشتراک گاز به صورت دائم یا موقت اقدام کنند.

بنابر اعلام شرکت ملی گاز، طباطبایی ضمن تشکر از دستگاه قضایی و فرماندهی کل انتظامی درراستای همکاری با حراست شرکت ملی گاز ایران در این طرح، یادآور شد که این طرح تا قطع کامل انشعابات غیرمجاز گاز و اعلام پایان این پدیده، در سراسر کشور با قوت ادامه خواهد داشت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...