یک در هزار مالیاتی اصناف را می‌دهیم

یک در هزار مالیاتی اصناف را می‌دهیم

یک در هزار مالیاتی اصناف را می‌دهیم؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی، حتی ۲۴ ساعت هم معطل نخواهد کرد و بدون شک یک در هزار مالیاتی سهم اصناف را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ، وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین اجلاس هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به عملکرد اتاق اصناف ایران در دوره جدید گفت: این دوره از مدیریت اتاق اصناف ایران، یکی از دوره‌های کم‌نظیر و درخشان عملکرد این اتاق در سال‌های اخیر بوده و امیدوارم با همین رویه ادامه پیدا کند.

سیداحسان خاندوزی افزود: همکاری و همدلی مجموعه اصناف در پیشبرد مصوبات مجلس ستودنی است و برخلاف تلاش عده‌ای که کوشیدند این مصوبات را به نقطه تعارض مابین دولت و اصناف کشور تبدیل کنند، اما اصناف هوشمندانه و هنرمندانه آن را به نقطه‌قوت عملکرد خود در کارنامه دولت، مجلس و اصناف کشور تبدیل کردند.

وی ادامه داد: به واقع عملکرد درخشان اصناف موجب شده پرچم افتخار آنها همواره برافراشته باشد بنابراین امید داریم که فعالیت دوره فعلی اتاق اصناف کشور نه تنها به دولت کمک کند بلکه امیدواریم در سال‌های آینده نیز وقتی به نظامات و ترتیبات صنفی کشور نگاه می‌کنیم، نقطه عطفی در تاریخ کشور باشد.

خاندوزی گفت: یکی از وجوه تمایز اتاق اصناف ایران، درایت و هوشمندی روسا و مدیران اتاق است که به استقبال آینده رفته تا قوانین و مقررات جدید عصر تکنولوژی و اقتصاد دیجیتال و فناوری‌ها را روی ریل اقتصادی به حرکت درآورد. این در حالی است که برخی گروه‌های اقتصادی پرمدعا که همواره خود را حائز شرایط خاصی می‌دانند، آنقدر هوشمندی و غیرت ملی به کار نبستند تا بتوانند آینده اقتصادی کشور را با تدبیر و درایت خود بسازند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تلاش دولت برای رفع موانع و مشکلات پیش‌روی اصناف عنوان کرد: تلاش ما در هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل محیط کسب‌وکار این بوده که نیازها و چالش‌های اصناف را رفع کنیم. در همین راستا نیز فهرستی از بیش از ۲۰ مورد از اجحافاتی که طی یک سال گذشته به واحدهای مختلف صنفی تحمیل شده بود و به بهانه‌های مختلف آنها را وارد تنگنا کرده، تهیه شده و قرار است به ترتیب اولویت مرتفع شود.

خاندوزی با اشاره به یکی از مهمترین مطالبات اتاق اصناف ایران برای تحقق موضوع یک در هزار تبصره ۲ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، وعده داد در صورتیکه سازمان برنامه و بودجه به این قانون عمل نکرده باشد، وزارت امور اقتصادی و دارایی، حتی ۲۴ ساعت هم معطل نخواهد کرد و بدون شک یک در هزار مالیاتی سهم اصناف را پرداخت خواهد کرد چرا که ما موافق تحقق این امر هستیم و آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره نظام مالیاتی در سال ۱۴۰۳ نیز با اشاره به رشد ۵۰ درصدی مالیات‌های وصولی دولت گفت: در این راستا دولت بنا دارد تا فشار مالیاتی بر مودیانی که همیشه به صورت شفاف عمل کرده‌اند کاهش یابد. برای تحقق این امر باید ابتدا فرارهای مالیاتی را شناسایی و در تور مالیاتی گرفتار کنیم. در مرحله دوم نیز باید به توسعه بخش‌هایی که در زنجیره توزیع مغفول مانده است کمک کنیم.

وی همچنین وعده داد که دولت رسیدگی و پیگیری دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصناف را تسریع و به اصناف که همواره طلایه‌داران اقتصاد کشور هستند در مسیر بهبود عملکرد آنها در چارچوب قانون کمک خواهد کرد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، ششمین اجلاس هشتیمن دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران روز دوشنبه دوم بهمن 1402 با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...