درخواست وام علی‌آبادی برای نارآبی‌ها

درخواست وام علی‌آبادی برای نارآبی‌ها

درخواست وام علی‌آبادی برای نارآبی‌ها؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای از بانک مرکزی خواست به فوریت مبلغ 15 هزار میلیارد تومان اعتبار به ایران خودرو و سایپا پرداخت شود.

به گزارش ، زیاده‌خواهی شرکت‌های خودروسازی پایان ندارد و عباس علی‌آبادی هم به مانند اسلاف خود ناچار است در زمین خودروسازان بازی کند و درجهت تحقق خواسته‌های آنها قدم بردارد تا جاییکه دست به قلم شده و برایشان درخواست اعتبار چند هزار میلیاردی کرده است.

این بار نارآبی‌ها به بهانه افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال که البته برای وزارت صمت نیز در اعلام آمار تولیدات صنعتی یک دستاور خواهد بود به‌رغم زیان انباشته چند ده هزار میلیارد تومان همچنان اشتهای سیری ناپذیری برای بلعیدن اعتبارات بیت‌المال و خزانه کشور را دارند.

گزارش صورت مالی ایران‌خودرو نشان می‌دهد که این شرکت تا پایان آذرماه 1402 بالغ بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته است که به‌طور تقریبی ۲ برابر سرمایه ثبت شده این شرکت است. همچنین این شرکت طی ۹ ماهه نخست امسال بالغ‌بر ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زیان ناخالص داشته است.

از سوی دیگر بررسی صورت‌های مالی شرکت سایپا نیز نشان می‌دهد که این شرکت تا پایان آذرماه 1402 بالغ‌بر ۴۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته ثبت کرده است که مانند ایران خودرو بیش از ۲ برابر سرمایه ثبت شده خود زیان انباشته دارد. سرمایه ثبت شده این شرکت بالغ‌بر ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. همچنین سایپا در ۹ ماهه نخست امسال بالغ‌بر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زیان ناخالص به ثبت رسانده است.

در چنین شرایطی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار تخصیص اعتبار به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا شد.

عباس علی‌آبادی در نامه‌ای به محمدرضا فرزین در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ نوشت: همان‌گونه که مستحضر هستید به علت عدم تغییر قیمت محصولات دو شرکت صنایع خودروسازی سایپا و ایران خودرو به منظور مهار تورم، این دو شرکت از نظر تامین نقدیندگی با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

بنابراین با عنایت به موافقت معاون اول رئیس جمهور برای افزایش تولید در ماه‌های پایانی سال 1402 به‌منظور تنظیم بازار خواهشمند است دستور فرمایید سقف اعتبارات شرکت ایران خودرو به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان و سقف اعتبارات شرکت سایپا به میزان پنج هزار میلیارد تومان به فوریت افزایش یابد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...