راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر

راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر

راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر؛ رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) از راه‌اندازی مرکز خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر این انجمن خبر داد.

به گزارش ، حمیدرضا صالحی با بیان این مطلب اظهار داشت که مرکز ارائه خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف تسهیل و تسریع در احداث نیروگاه های تجدیدپذیر به همت انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) راه‌اندازی شده است.

صالحی در مراسم افتتاح مرکز خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: مراجعان به این مرکز خدمات، صنایع متقاضی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) و همچنین مشترکان خانگی هستند. همیشه این نیاز احساس می‌شد که متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیازمند مشاوره حضوری و اختصاصی از طرف بخش خصوصی و نیز ارگان‌های مرتبط در یک محل متمرکز شوند.

او هدف از راه‌اندازی این مرکز را مشاوره حضوری و تخصصی به متقاضیان احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) دانست و اضافه کرد: به متقاضیان از قبل وقتی اختصاص داده می‌شود، تا در آن زمان مشخص شده در محل حاضر شده و به بخش پنجره واحد ارگان‌ها، بخش ارائه و بخش نمایشگاه دائمی مراجعه کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه در مرکز خدمات، بخش پنجره واحد ارگان‌ها وجود دارد، ادامه داد: در این بخش نمایندگان ارگان‌های مرتبط با نیروگاه‌های تجدیدپذیر شامل شرکت‌های توزیع برق، برق منطقه‌ای، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا)، بورس انرژی، شرکت شهرک‌های صنعتی و دیگر ارگان‌ها حضور دارند؛ بنابراین مراجعان به مرکز می‌توانند پرسش‌های خود را با نمایندگان ارگان‌ها در میان بگذارند.

صالحی تصریح کرد: همچنین مرکز خدمات دارای بخش نمایشگاه دائمی است و در این نمایشگاه، محصولات و تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرار دارد و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر پاسخگوی سؤالات مراجعان هستند و مشاوره‌های لازم را به صنایع ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه در مرکز خدمات، سالنی برای ارائه مطالب به مراجعان تعبیه شده است، ادامه داد: در این بخش قوانین و مقررات، موارد فنی و اقتصادی مرتبط با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر به مراجعان توضیح داده می‌شود.

رئیس هیات مدیره ساتکا گفت: باتوجه‌ به تصویب قوانینی مانند ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر الزام صنایع با دیماند بیشتر از یک مگاوات به تأمین ۱ تا ۵ درصد از برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر، استقبال صنایع بزرگ برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر زیاد شده است و صنایع سؤالات بسیاری دارند که باید پاسخ داده شود. ما ضمن برگزاری سمینارهایی در استان‌های کشور، تصمیم گرفتیم که یک مرکز خدمات نیز راه‌اندازی شود تا صنایع بتوانند به‌صورت حضوری مراجعه و سؤالات خود را مطرح کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...