کم‌آبی در انتظار 16 استان کشور

کم‌آبی در انتظار 16 استان کشور

کم‌آبی در انتظار 16 استان کشور؛ پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۶ استان با بحران کم‌آبی روبه‌رو شوند.

به گزارش ، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته فقط ۴ استان در شرایط بحرانی کم‌آبی قرار داشتند، ولی پیش‌بینی می‌شود سال پیش رو حداقل ۱۶ استان با بحران کم‌آبی روبه‌رو باشند.

علیرضا جزقاسمی در نشست تخصصی بومی‌سازی عملیات بازسازی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و انتقال تجارب، با بیان اینکه هم‌اکنون 54 درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند، افزود: توسعه و اجرای تاسیسات شبکه فاضلاب بسیار هزینه براست که براین اساس باید محل مطمئنی برای تامین مالی لازم در این بخش در نظر گرفته شود.

او اضافه کرد: علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در بخش پساب می‌توان به سرمایه‌گذاری در بخش لجن نیز پرداخت.

جزقاسمی استفاده از پساب را یکی از راه‌های غلبه بر چالش‌های کم‌آبی دانست و یادآور شد: امسال هم با پدیده خشکسالی روبه‌رو شدیم بطوریکه میزان بارش‌ها در کشور نسبت به میانگین بلندمدت 38 درصد و نسبت به سال قبل 34 درصد کمتر بوده است به گونه‌ای که در سال گذشته فقط 4 استان در شرایط بحرانی کم‌آبی قرار داشتند ولی پیش‌بینی می‌شود سال پیش رو حداقل 16 استان با بحران کم‌آبی روبه‌رو باشند.

وی به بحران کم‌آبی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بارندگی‌ها در استان اصفهان 61 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که انتظار می‌رود با مساعدت شرکت آب منطقه‌ای سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان هرچه زودتر در مدار بهره‌برداری قرار گیرد
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...