ایرانی‌ها از چینی‌ها شادترند

ایرانی‌ها از چینی‌ها شادترند

ایرانی‌ها از چینی‌ها شادترند؛ براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، رضایت مردم ایران از زندگی بیشتر از مردم چین و ترکیه است.

به گزارش ، صندوق بین‌المللی پول با بررسی میزان رضایت مردم از زندگی در ۱۳۷ کشور جهان اعلام کرد ایرانی‌ها نسبت به مردمان ۳۶ کشور ازجمله ترکیه، چین، تونس، اردن و هند رضایت بیشتری از زندگی دارند.

صندوق بین المللی پول گزارشی در مورد میزان رضایت مردم از زندگی در 137 کشور جهان از جمله ایران منتشر کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد اگرچه میزان تولید ناخالص داخلی سرانه یکی از فاکتورهای مهم در تعیین میزان رضایت مردم از زندگی است اما عوامل مهم دیگری مثل امید به زندگی، آزادی، سخاوت، حمایت‌های اجتماعی و فساد نیز در تعیین میزان رضایت از زندگی تعیین کننده هستند.

رده‌بندی 137 کشور جهان از نظر رضایت مردم از زندگی نشان می‌دهد رضایت مردم از زندگی در برخی کشورهای توسعه‌یافته که تولید ناخالص داخلی سرانه بیشتری دارند از برخی کشورهای درحال توسعه کمتر است.

این گزارش میزان رضایت مردم از زندگی براساس نظرسنجی‌های فردی را سنجیده و به هر کشور نمره‌ای از 1 تا 8 داده که هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر احساس شادی و رضایت بیشتر از زندگی دارد.

براساس این گزارش مردم فنلاند بیشترین رضایت را از زندگی در جهان دارند و نمره 7.8 را در شاخص جهانی به دست آورده‌اند. دانمارک و ایسلند به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش نمره 4.88 را به ایران در شاخص رضایت از زندگی جهانی داده و ایران را از این نظر در جایگاه 101 جهان قرار داده است. بر این اساس در میان 137 کشوری که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند احساس رضایت زندگی ایرانی‌ها از مردم 36 کشور دنیا بیشتر و از 100 کشور کمتر بوده است.

براساس این گزارش رضایت مردم ایران از زندگی بیشتر از مردم چین است در حالی که دومین اقتصاد بزرگ دنیا را در اختیار دارند.

همچنین ایرانی‌ها نسبت به مردم ترکیه، پاکستان،‌ تونس، اردن و هند رضایت بیشتری از زندگی دارند.

مردم افغانستان با کسب نمره 1.86 به‌عنوان ناشادترین مردم دنیا در این گزارش معرفی شده‌اند.

مردم آمریکا با وجود این که بزرگترین اقتصاد دنیا را دارند نمره‌ای بهتر از 6.89 در شاخص رضایت از زندگی به دست نیاورده و در جایگاه 15 جهان قرار گرفته‌اند.

ژاپنی‌ها نیز با وجود قرار داشتن در میان کشورهای صنعتی، از مردمان 46 کشور جهان ناشادتر هستند و با کسب نمره 6.13 در جایگاه 47 جهان از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهای نفتی حاشیه خلیج فارس به لطف درآمدهای سرشار نفتی رتبه‌های بهتری نسبت به دیگر کشورهای در حال توسعه کسب کرده‌اند به‌عنوان نمونه مردم امارات با کسب نمره 6.57 در رتبه 26 و عربستان با نمره 6.48 در رتبه 30 قرار گرفته‌اند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...