تهران نباید تنش آبی داشته باشد

تهران نباید تنش آبی داشته باشد

تهران نباید تنش آبی داشته باشد؛ باید ضمن شکر به درگاه خداوند، مصرف بهینه آب با جدیت بیشتر دنبال شود و نباید اجازه دهیم در هیچ استانی ازجمله تهران تنش آبی پیش بیاید.

به گزارش، رئیس جمهور با بیان این مطلب در آیین بهره‌برداری از «طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران»، مسأله مدیریت منابع و مصرف آب را به ویژه باتوجه به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات و گسترش مصرف، مهم توصیف و تصریح کرد: محدودیت منابع آبی کشور اقتضا می‌کند که یک مدیریت باکفایتی تامین و مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعت کشور را دنبال کند.

سیدابراهیم رئیسی با شکرگذاری به درگاه خداوند متعال برای بارش‌های اواخر سال گذشته و روزهای ابتدایی امسال گفت: اگرچه وضعیت منابع آبی با این بارش‌ها بهبود یافته اما این به معنای رفع همه کم‌آبی‌های کشور نیست و باید ضمن شکر به درگاه خداوند، مصرف بهینه آب با جدیت بیشتر دنبال شود؛ نباید اجازه دهیم در هیچ استانی ازجمله تهران تنش آبی پیش بیاید.

رئیسی بر گسترش استفاده از پساب در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی که امکان استفاده از آن را دارند، تاکید کرد و با قدردانی از وزیر نیرو و دست‌اندرکاران این وزارتخانه که از ابتدای دولت مردمی قدم‌های خوبی برای بهبود مدیریت و ارتقای بهره‌برداری از منابع آبی کشور داشته‌اند، افزود: باتوجه به اقدامات انجام شده ازجمله آبرسانی به ۵ هزار روستا از مجموع ۱۰ هزار روستای هدف‌گذاری شده، این نوید را می‌دهد که برنامه‌های دولت در زمینه تامین و مدیریت مصرف آب تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر عبور حجم آبرسانی وزارت نیرو از یک میلیارد مترمکعب با وجود برنامه‌ریزی صورت گرفته برای آبرسانی ۷۰۰ میلیون مترمکعب، از تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...