صدبرابر تعرفه برق جریمه ماینرهای غیرمجاز

صدبرابر تعرفه برق جریمه ماینرهای غیرمجاز

صدبرابر تعرفه برق جریمه ماینرهای غیرمجاز؛ صاحبان دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز که به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.

به گزارش ، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

مدیرعامل توانیر در این‌باره اظهار داشت که براساس قوانین جدید ماینرهای کشف شده، امحا خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی با توصیه به علاقمندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم، گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

وی افزود: دولت مشوق‌هایی را برای رمزارزهای مجاز درنظر گرفته و شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمزارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند.

به‌گفته مدیرعامل توانیر، باتوجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمزارز به‌روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بنابر اعلام ایسنا، براساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمزارز فعالیت کنند و این مساله می‌تواند به سود رمزارزهای مجاز باشد. این در حالی است که استخراج رمزارز غیرمجاز با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در روزهای اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع افت شاخص‌های کیفی برق و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...