شکر کیلویی 14500 تومان گران شد

شکر کیلویی 14500 تومان گران شد

شکر کیلویی 14500 تومان گران شد؛ قیمت مصرف‌کننده شکر فله به‌ازای هر کیلوگرم از 28 هزار تومان به ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش ، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت مصرف‌کننده شکر فله به‌ازای هر کیلوگرم را حداکثر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

چندی پیش مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که پس از افزایش 40 درصدی قیمت خرید تضمینی چغندرقند و حذف ارز ترجیحی واردات شکر خام، قیمت جدید شکر به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده و براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید شکر سفید در کارخانجات با محاسبه ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده حداکثر ۳۸ هزار و ۵۰۰  تومان تعیین شده است.

بنابر گفته مسعود امراللهی همچنین قیمت مصرف‌کننده شکر فله نیز به‌ازای هر کیلوگرم حداکثر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شده است و قیمت شکر بسته‌بندی نیز به زودی اعلام خواهد شد.

وی به‌تازگی اعلام کرده که قیمت شکر بسته‌بندی هم به زودی اعلام می‌شود اما فعلا چون شکرهای موجود در بازار با ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی وارد کشور و بسته‌بندی شده‌اند درنتیجه فعلا شکر با قیمت قبل عرضه شود.

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در کل زنجیره از تامین و تولید تا توزیع، نظارت ویژه‌ای بر شکر انجام خواهد شد تا اگر مشکلی ایجاد شد حل شود و امیدواریم تا 10 روز آینده بازار شکر به ثبات قیمتی برسد.

پیش از این قیمت هر کیلوگرم شکر درب کارخانجات ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که با یک درصد ارزش افزوده با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار بنکداران مواد غذایی قرار می‌گرفت و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...