تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه لجستیک شرق در چابهار

تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه لجستیک شرق در چابهار

تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه لجستیک شرق در چابهار؛ تفاهم‌نامه سه‌جانبه با هدف استفاده از توانمندی‌های مشترک برای توسعه ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور در زمینه بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه صنایع دریایی به امضا رسید.

به گزارش ، سازمان منطقه آزاد چابهار، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و کنسرسیوم لجستیک شرق تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه امضا کردند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار درباره این تفاهم‌نامه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه سه‌جانبه با هدف استفاده از توانمندی‌های مشترک برای توسعه ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور در زمینه بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه صنایع دریایی و درراستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب امضا شده است.

حمیرا ریگی افزود: پس از آماده شدن این تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد چابهار و دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور به نمایندگی محمدمهدی سالاری به‌عنوان مشاور وزیر صمت در امور دریایی و رئیس دبیرخانه و کنسرسیوم لجستیک شرق (در شرف تأسیس) به نمایندگی مسعود دانشمند به‌عنوان رئیس هیأت مدیره درخصوص شاهراه بازرگانی – لجستیکی شرق (کریدور شمال جنوب) امضا شد.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه یاشده با هدف توسعه همکاری و ایجاد هم‌افزایی جهت تسهیل و تسریع در امور اداری و اجرایی درراستای ثبت شرکت‌های کنسرسیوم لجستیک شرق، شرکت بین‌المللی حمل‌و‌نقل لجستیک شرق، شرکت بین‌المللی بندر خشک سیستان (زاهدان)، شرکت سرمایه‌گذاری لجستیک شرق و شرکت خدمات کشتیرانی و خط کانتینری آبان است.

بنابر اعلام مانا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه یادآور شد: همچنین در زمینه‌های دیگر شامل گرفتن مجوزات لازم و تسریع در تأمین منابع مالی از طریق نهاد‌های مالی داخلی و خارجی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بهره‌مندی از امکانات و زیرساخت‌های موجود در بنادر چابهار، مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از شهر لجستیک چابهار، واردات ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق منطقه آزاد چابهار، تسهیل در حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار جهت ساخت کانتینر و کشتی و تسهیل در دسترسی به بنادر آفریقایی و آمریکای لاتین از طریق منطقه آزاد چابهار بوده که در پنج ماده و برای مدت پنج سال به امضا رسید.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...