وزارت آموزش و پرورش رکورددار املاک است

وزارت آموزش و پرورش رکورددار املاک است

وزارت آموزش و پرورش رکورددار املاک است؛ در بین دستگاه‌های دولتی، وزارت آموزش و پرورش با حدود ۱۲۵ هزار فقره املاک با فاصله در صدر قرار دارد.

به گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سه دستگاه ازجمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت آموزش و پرورش بالغ‌بر ۹۸.3 درصد اراضی ملی و دولتی را در اختیار دارند گفت: حدود ۱۲۵ هزار فقره ملک در اختیار وزارت آموزش و پرورش است که باید به منظور صدور سند تک برگ و سند الکترونیک برای این املاک اقدامات لازم انجام شود.

سیداحسان خاندوزی یادآور شد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی ۴۰۰ هزار ملک را شناسایی کرده بودند و از حدود دو سوم دارایی‌های خود مطلع نبودند. امروز بیش از یک میلیون املاک شناسایی شده است.

وی افزود: در مرحله بعد تلاش می شود تا این شناسایی‌ها به قطعیت و ثبت حقوقی و سندهای تک برگ که سه برابر شده است، برسد. در زمانی که وارد وزارتخانه شدیم حدود 150 تا 160هزار فقره سند تک برگ وجود داشت که در سال جاری به ۴۵۰ هزار فقره را پشت سر گذاشته‌ایم که امیدواریم این عدد را به سرعت به صد درصد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی برسانیم.

وزیر اقتصاد که در مراسم رونمایی از سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی (سادانوین) سخن می‌گفت، اظهارداشت: اگرچه مجموعه خوبی از داده‌ها در نظام شناسایی و ثبت دارایی در 8 سال گذشته جمع‌آوری شده است اما انبوهی از اطلاعات در مورد دارایی‌های دولت وجود داشت که راستی‌آزمایی نشده بودند و ما نمی‌دانستیم که صحت این اطلاعات چقدر است. اما امروز این موضوع مهم محقق شده و امکان راستی‌آزمایی‌ها وجود دارد.

وی افزود: در این سامانه نه تنها شاهد رشد کمی هستیم بلکه درباره دقت داده‌ها به دقت 100 درصدی رسیده‌ایم و امکان کنترل سامانه‌های دیگر هم وجود دارد. همچنین استخر اطلاعات به جهت مسئولیت‌پذیری به این گونه عمل می‌کرد که این اطلاعات از طریق یک اپراتور در دستگاه‌ها ارایه می‌شد اما امروز این رویه تغییر کرده و مسئولان در سطح عالی از دارایی و اموال مطلع هستند و همچین موضوع دیگر این بود که این استخر اطلاعات اجازه نمی‌داد که اطلاعات غلط کشف و پیشگیری شود اما الان امکان جلوگیری از اطلاعات متعارض فراهم است و به صورت سیستمی امکان درج داده غلط وجود ندارد.

خاندوزی گفت: از موضوعات دیگر در این سامانه امکان استفاده از سوت‌زنی‌ها و گزارش مردمی است بطوریکه 750 فقره از اموال و دارایی دولت از طریق اطلاعات مردمی ثبت شده و البته برای ترغیب انگیزه‌ها پاداشی برای آنهایی که گزارش درست اطلاع می‌دهند درنظر گرفته‌ایم.

به گفته وی امروز اطلاعات بیش از ١.١ میلیون اطلاعات املاک دولتی با جزییات در سامانه سادانوین ثبت شده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در روز تنفیذ حکم رییس جمهوری گزارش کامل و شفافی را از وضعیت وزارت اقتصاد در بخش‌های مختلف اعلام خواهیم کرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...