جانفشانی برای جلوگیری از قطعی برق خوزستان

جانفشانی برای جلوگیری از قطعی برق خوزستان

جانفشانی برای جلوگیری از قطعی برق خوزستان؛ دو نفر از مهندسان نیروگاه رامین اهواز در اقدامی جانفشانه به مدت 18 ساعت جهت تعمیر توربین این نیروگاه فداکاری کردند تا جریان برق قطع نشود. 

به گزارش، روز پایگاه خبری جماران تصاویری از زحمات فداکارانه و طاقت‌فرسای شماری از کارگران جوان خوزستانی در نیروگاه رامین اهواز منتشر شد که در دمای نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد محیط توربین «در حال کار»، آن را تعمیر کردند تا مبادا به دلیل تعمیرات حتی برای کسری از ثانیه برق مردم خوزستان قطع شود.

رضا خسروی و محمد امیری، دو نفر از چندین مهندس مکانیک و کارشناسان زحمتکش نیروگاه رامین اهواز بودند که پس از 18 ساعت کار و تعمیر توربین اجازه ندادند تا جریان برق قطع شود و مردم خوزستان ثانیه‌ای را بدون برق سپری کنند.

گفتنی است عملیات نشت‌یابی در شرایطی انجام شد که نیروگاه خاموش نشد. نیروگاه رامین تا خرابی و توقف فعالیت به دلیل نشتی کندانسور فاصله چندانی نداشت اما مهندسان و اپراتورها با تعمیر توربین در حالت آماده به کار، مانع توقف تولید برق نیروگاه شدند. خاموش شدن نیروگاه اهواز به خاموشی بخشی از شهرهای استان خوزستان در گرم‌ترین دوره سال ختم می‌شد و این یعنی حمل گرما در گرم‌ترین شهر جهان. در هوایی که در جنوب به آن خرماپزان می‌گویند.

رضا اپراتور نیروگاه می‌گوید: اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های وی است که در وبسایت نیروگاه رامین درج شده است.

داوود سلیمانی، مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین درباره این اتفاق نفس‌گیر گفت: شاید برای شما عجیب باشد اما برای جنوبی‌ها زندگی همین است. فداکاری و فداکاری و تلاش تا حد نهایت و توان.

او افزود: نیروگاه دچار مشکل بود. در حالت عادی باید نیروگاه چهل و هشت ساعت خاموش می‌شد تا دما کاهش یابد و عملیات انجام شود اما مهندسان با از خودگذشتگی در شرایط بسیار سخت و دشوار و در حالی که نیروگاه فعالیت می‌کرد این کار را انجام دادند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...