ما رزمنده‌ایم

ما رزمنده‌ایم

ما رزمنده‌ایم؛ باید نگاه به حوزه پزشکی و دارو نگاه رزمنده‌ای باشد اما نگاه اتهامی به شرکت‌های دارویی وجود دارد و این شرکت‌ها مدام به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با بیان این مطلب در جلسه مشترک با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران به استراتژیک بودن حوزه دارو اشاره کرد.

محمد عبده‌زاده گفت که دارو کالای استراتژیک است و به تصمیم‌گیری استراتژیک نیز نیاز دارد. طبق اظهارات مقام معظم رهبری باید نگاه به حوزه پزشکی و دارو نگاه رزمنده‌ای باشد اما نه‌تنها این نگاه وجود ندارد بلکه نگاه اتهامی به شرکت‌های دارویی وجود دارد و این شرکت‌ها مدام به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در خصوص مشکلات حوزه دارو و درمان توضیح داد: یکی از مشکلات حوزه دارو و درمان مسأله نقدینگی است. تولیدکنندگان و فعالان این حوزه به صورت نقدی خرید می‌کنند اما به صورت غیرنقدی می‌فروشند. مطالبات ما از دولت و مراکز دولتی به بیش از یک سال می‌رسد اما نه می‌توانیم مطالبات خودمان را بگیریم و نه بخش بانکی تسهیلاتی به ما پرداخت می‌کند که از این طریق برای ادامه فعالیت اقتصادی و تولیدی خود تامین نقدینگی کنیم.

عبده‌زاده اضافه کرد: صنعت دارو به خاطر کمبود نقدینگی قفل شده است. سیاست‌هایی که بخش دولتی برای حوزه دارو و درمان در پیش گرفته، بخش دولتی را فربه و بخش خصوصی را نحیف کرده است. بارها از بانک مرکزی درخواست تقسیط بدهی کردیم اما در حال حاضر این مشکلات حل نشده و کارت بازرگانی بسیاری از واردکنندگان حوزه دارو در حال باطل شدن است.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران تصریح کرد: اساسنامه سازمان غذا و دارو نیاز دارد که اصلاح شود چراکه به مسأله ایمنی غذا و دارو اهمیتی داده نمی‌شد که ریشه بسیاری از بیماری‌هاست. ما بارها این موضوع را مطرح کرده‌ایم که باید ساختار سازمان غذا و دارو مانند کشورهای توسعه‌یافته باشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...