رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت
رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت؛ براساس الزامات و ترتیبات مقرر در شیوهنامه اجرایی، درخواست اشخاص طلبکار از دولت در چارچوب مشخص و مطابق شرایط اعلامی در شیوهنامه به مرجع رسیدگی مربوط ارایه میشود.
به گزارش صنعتصنف، بانک مرکزی «شیوهنامه اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت (اقلام فرادستگاهی و بدون دستگاه اجرایی مشخص)» که به صورت مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانهداری کل کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (معاونت اقتصادی) تدوین شده است را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
بانک مرکزی طی بخشنامهای به شماره ۰۳/۱۲۰۹۰۳ با استناد به نامه شماره ۵۷/۴۷۲۷۱ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ وزارت امور اقتصادی و دارایی «شیوهنامه اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت (اقلام فرادستگاهی و فاقد دستگاه اجرایی مشخص)» که به صورت مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانهداری کل کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (معاونت اقتصادی) در راستای اجرای بند «پ» تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تدوین شده است را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
بنابر اعلام بانک مرکزی، بر اساس الزامات و ترتیبات مقرر در شیوهنامه اجرایی یادشده، درخواست اشخاص طلبکار از دولت باید در چارچوب مشخص و مطابق شرایط اعلامی در شیوهنامه مزبور به مرجع رسیدگی مربوط ارایه شود.
بر اساس این شیوهنامه پس از آن رسیدگی به درخواستها در مراحل مختلف با سازوکار تعیین شده در شیوهنامه موصوف انجام شده و نتیجه آن از جمله تأییدیههای مربوطه اعلام میشود.
گفتنی است مطابق اعلام نامه صدرالذکر، مفاد شیوهنامه اجرایی پیوست از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازمالاجرا است.
بانکها باید مراتب را به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ کرده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.
ثبت دیدگاه