پگاه یک برند ملی است
شرکت صنایع شیر ایران با ارتباط ویژه خود با فرهنگها و ذائقههای محلی و بومی تلاش کرده است ماهیت یک برند ملی را حفظ کند.
به گزارش صنعتصنف به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری صنایع شیر ایران (پگاه) را «یک برند ملی» توصیف کرد و گفت: توجه به ذائقههای بومی از پگاه یک برند ملی ساخته است.
محمد اسکندری در آیین رونمایی از محصولات خودکفایی و تولیدات جدید پگاه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل نمایشگاه «دستاوردهای ششماهه وزارت مردم» برگزار شد، گفت: این کار خوب و شایسته سبب انگیزه جدید و بیشتر در همه سازمانها و شرکتهای تابعه این وزارتخانه و صندوقها شده است.
اسکندری اظهارداشت: شرکت پگاه بهعنوان نخستین برند لبنیات در کشور با دریافت روزانه ۳۵۰۰تن شیر همزمان دو نگاه را دنبال میکند؛ از یک سو، نگاه اقتصادی به تولید و محصولات خود دارد و از سوی دیگر، به مسئولیت اجتماعی خود بهویژه در ارائه محصول متناسب با قدرت خرید اقشار کمدرآمد، توجه داشته است.
اسکندری ادامه داد: این بخش از ماهیت پگاه همواره با این نشان ملی همراه بوده و این یک افتخار برای پگاه بوده که در عین تاکید بر سودآوری و نگاه اقتصادی، توجه به اقشار کمدرآمد همیشه جزء اولویتهای پگاه بوده است.
وی اظهار داشت: جا دارد مسئولان کشور به این جنبه از فعالیتهای پگاه توجه ویژه داشته باشند و حمایتهای عملی خود از این رویکرد را انجام دهند. اهمیت لبنیات برای مردم و اقشار کمدرآمد موضوعی راهبردی برای سلامت مردم است که باید بر همین اساس، شرکت صنایع شیر ایران مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.
اسکندری ادامه داد: البته، ماهیت اقتصادی و سودآوری نیز مورد توجه ویژه ما در صندوق بازنشستگی کشوری، بهعنوان حافظ منافع مشترکان صندوق، و شرکت پگاه قرار دارد.
به گفته وی، توجه به بازارهای از دست رفته یا بازارهایی که تاکنون به آنها ورود نشده است، حفظ بازار در محلهایی که اهمیت استراتژیک دارند، رایزنی بیشتر و ارتباط نزدیکتر با بازارهای مهمی مثل روسیه برای صادرات بیشتر محصولات ازجمله سیاستهایی است که باید جزء اولویتهای پگاه باشد.
اسکندری توجه شرکت پگاه به فرهنگهای مختلف و ذائقههای موجود در نواحی مختلف ایران را یکی از استراتژیهای مهم این شرکت دانست و افزود: تولید پنیر سیاهمزگی که مربوط به خطه شمال کشور است و بهتازگی در سبد محصولات پگاه قرار گرفته یا پنیر کوزه در آذربایجان و ماست کزدار در غرب کشور ازجمله محصولات بومی و محلی است که نشان از جلوههای ارتباط این شرکت با فرهنگهای محلی کشورمان است.
اسکندری وجود توانمندی «فنی و مهندسی قوی» در شرکت پگاه را یکی از ویژگیهای این برند ملی عنوان و تصریح کرد: این توانمندی باید متمرکز شده و در کنار استفاده از ظرفیت پارکهای علم و فناوری، این قابلیت بزرگ مهندسی پگاه به دیگر شرکتهای کشور و همسایگان نیز ارائه شود.
وی ادامه داد: این ظرفیت در مهندسی و ماشینسازی شرکت پگاه میتواند رقابتپذیری آن را در کشور افزایش دهد.
اسکندری با اشاره به اینکه «با وجود مسئولیتهای اجتماعی پگاه و ماهیت و عملکرد آن، خوشبختانه ارزش سبد این شرکت درحال افزایش است»، اظهار داشت: شرکت پگاه توانسته است با تنوعبخشی به محصولات خود و ویژگیهایی که برای محصولات خود ایجاد میکنند، ارزش سبد و سودآوری خود را افزایش دهد.
وی درباره صادرات محصولات پگاه ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند به افزایش ارزآوری و صرفهجویی ارزی کمک کند. این شرکت باید بیشتر ارزآور باشد و ارزبری را تا حد توان کاهش دهد.
وی تکمیل زنجیره را در پگاه یکی از سیاستهای قابل تقدیر این شرکت عنوان کرد و افزود: شرکتهای کشتوصنعت پگاه برای این منظور ایجاد شده و براساس نیاز منطقه و باتوجه به صرفههای اقتصادی در حال توسعه هستند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری «بودجه حمایت از تولید» را بهخصوص برای شرکتهایی مثل صنایع شیر ایران مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: این صنعت نیازمند حمایت دولت است؛ میتوان به روشهای مختلفی مثل توزیع شیر در مدارس بهخصوص مدارس مناطق محروم یا عملیاتی کردن یارانه لبنیات برای مصرفکننده در کنار یارانههای آموزش و درمان که در کشورهای توسعه یافته نیز اجرا میشود، این نوع حمایت را انجام داد.
وی همچنین یادآور شد: در شرایطی قرار داریم که برخی شرکتهای تابعه پگاه از وضعیت زیاندهی خارج و به مرحله سودآور شدن رسیدهاند؛ این شرکتها نیز بهتدریج با فراهم شدن شرایط وارد بورس و فرابورس خواهند شد تا به افزایش هرچه بیشتر ارزش و سودآوری شرکت کمک کند.
گفتنی است در این مراسم، ۱۰ پروژه و محصول جدید صنایع شیر ایران به صورت ویدیوکنفرانس توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.
این محصولات بیش از ۶ میلیون یورو به صورت سالانه صرفهجویی ارزی برای کشور خواهد داشت. خودکفایی و ساخت داخل دستگاهUHT ، استابیلایزر G20، پودرورزشی WPC، پودرخامه، پودر بستنی در کنار محصولات جدید پگاه شامل ماست همزده فاماس، دوغ تغلیظ شده، پنیر سیاهمزگی و پنیر فروماژ، پنیر چدار و خامه ESL صادراتی در این مراسم رونمایی شد.
ثبت دیدگاه