جنس فراوان اما جیب‌ها خالیست

جنس فراوان اما جیب‌ها خالیست

این روزها وقتی به چهارراه مولوی تهران می‌روی، تردد در پیاده‌رو سخت است، ولی داخل مغازه‌ها خلوت. وفور نعمت است، اما با این قیمت‌های عالی و جیبهای خالی، خیلی‌ها فقط عبور می‌کنند.
می‌گویند قیمت مواد غذایی اینجا ارزانتر از مناطق دیگر تهران است اما از هرکسی که سوال می‌شود، کیفیت اجناس در اینجا چگونه است، سری تکان می‌دهد و می‌گوید، بله قیمتها بهتر است اما اینکه کیفیت خوبی هم دارد یا نه، نمی‌دانم.
جلوی قصابی نسبتا کوچکی، چند نفر برای خرید صف کشیدهاند؛ روی تابلو نوشته، «هر کیلوگرم گوشت نر شقه گوسفندی 110 هزار تومان و در صورتی که نر نباشد 105 هزار تومان»، قیمت گوشت گوساله هم که عنوان ممتاز را یدک می‌کشد 135 هزار تومان نوشته است.
در ویترین داخلی مغازه نیز شقه‌هایی از گوشت گوسفندی با اندازه‌های متفاوت آویزان شده است، برخی کوچک و به اصطلاح بره هستند و برخی دیگر شقه‌های بزرگی هستند که به نظر می‌رسد، 13 تا 15 کیلوگرم وزن دارد.
مغازهای دیگر نیز هر کیوگرم گوشت شقه گوسفندی را 107 هزار تومان و مغازه‌ای دیگر 115 هزار تومان به فروش می‌رساند. به نظر می‌رسد، قیمت گوشت قرمز در این مغازه‌ها از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز پایینتر است.
قیمت مرغ اما به قیمت‌های مصوب در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد به طوری که هرکیوگرم مرغ کامل 31 هزار تومان و ران مرغ 27 هزار تومان است.
 قیمت انواع حبوبات بسیار متفاوت است از مغازه‌ای به مغازه دیگر توفیر دارد، مثلا عدس 40 تا 58 هزار تومان، لپه 42 هزار تومان، لوبیا قرمز32 هزار تومان، نخود 40 هزار تومان، لوبیا چیتی و لوبیای عروس 45 هزار تومان است.
قیمت عدس از تنوع بیشتری برخوردار است به طوری که عدس کانادایی 42 هزار تومان، عدس ریز ایرانی 52 تا 53 هزار تومان و عدس درشت 58 هزار تومان به فروش می‌رسد.
آن طرف‌تر، بازار برنج و غلات‌فروشان نیز راکد است. هر کیلوگرم برنج فجر 60 هزار تومان، هاشمی80 هزار تومان و در فروشگاه دیگری نیز طارم خوشپخت 48 هزار تومان و لاشه هاشمی 48 هزار تومان به فروش می‌رسد.قیمت برنج با عناوین شمشیری و جواهری نیز به ترتیب 80 تا 88 هزار تومان است.
همچنین هرکیلوگرم انواع چای خارجی حدود 170 تا 190 هزار تومان به فروش می‌رسد و چای کله مورچه‌ای 90 هزار تومان قیمت دارد.
ابراهیم نژادرفیعی؛ تسنیم
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...