نرخ نهایی نهاده دام و طیور اعلام شد

نرخ نهایی نهاده دام و طیور اعلام شد

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای قیمت‌های جدید نهاده‌های دامی را اعلام کرد.

به گزارش ، عباس عسگرزاده در نامه‌ای به رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی و سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نوشت:

با عنایت به مردمی‌سازی و اصلاح سیاست ارز ترجیحی و ضرورت تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز دام وطیور کشور و همچنین تغییرات جهانی قیمت این کالاها ضروری است فرایند تعیین قیمت‌ها در سامانه به‌گونه‌ای انجام پذیرد که خللی در فرایند تامین نهاده‌ها اتفاق نیفتد.

بنابراین باتوجه به تعیین و اعلام سقف قیمت فروش نهاده‌های ذرت، جو و کنجاله سویا در مبادی ورودی به شرح زیر مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا قیمت جدید این نهاده‌ها در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی اعمال شود.

همچنین در این نامه آمده است که سقف قیمت فروش نهاده در مبادی ورودی برای هر کیلو ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، برای هر کیلو جو ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و برای هر کیلو کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان تایید شده است.

نرخ نهاده‌ها رقابتی است

در همین حال سرپرست دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی از بارگذاری ذرت، جو و کنجاله سویا با قیمت‌های جدید در سامانه بازارگاه از ۲۷ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

مجید حسنی‌مقدم در این‌باره به ایسنا گفت: باتوجه به تغییر ارز واردات نهاده‌های دامی به نیمایی قیمت این نهاده‌ها تغییر کرده و این قیمت‌ها مانند قبل در مبادی ورودی کشور تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ذرت، جو و کنجاله سویا با قیمت‌های جدید در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و امکان خرید هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: قیمت‌های تعیین شده برای نهاده‌های دامی سقف قیمت هستند و واردکنندگان می‌توانند زیر سقف قیمت باهم رقابت کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...