ادارات کار خود را دو ساعت زودتر آغاز می‌کنند 

ادارات کار خود را دو ساعت زودتر آغاز می‌کنند 

برنامه تغییر ساعت کار بخش اداری با پیشنهاد شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق و با کمک استانداران به‌زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش به نقل از ایرنا، امسال شرکت مدیریت شبکه برق ایران مصمم است تا با کنترل میزان مصرف برق در بخش اداری به تامین برق دیگر بخش‌ها کمک کند.

طبق ماده ۲ مصوبه هیات وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته در طول ساعت کاری روزانه هستند و در صورت رعایت‌نکردن با قطع برق روبرو می‌شوند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این‌باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بخش اداری کار خود را یک تا دو ساعت زودتر از قبل، آغاز و زودتر به پایان برسانند تا ساعت اوج مصرف یعنی ۱۲ تا  ۱۷ وسایل سرمایشی به طور کامل خاموش شود.

وی ادامه داد: این اقدام به‌تنهایی می‌تواند یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در پی داشته و امکان تامین پایدار انرژی برای دیگر مشترکان را فراهم خواهد کرد.

رجبی مشهدی افزود: در یکی دو روز اخیر مصرف برق اداره‌ها و ارگان‌های مهم توسط شرکت‌های توزیع مورد پایش و رصد قرار گرفته است؛ در این طرح  ضمن ارزیابی راهکارهای پیشنهادی مدیریت بار درخصوص استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به‌منظور گذر از پیک تابستان سال جاری، برنامه‌های کنترل بار مشترکان ولتاژ اولیه، ثانویه و همچنین مشترکان حساس نظامی، بانک‌ها و ارگان‌های مهم نیز مورد رصد  قرار گرفت.

وی افزود: قرار شده دستگاه‌های مجاز استخراج رمزارز در زمان اوج مصرف برق در صورت بروز محدودیت با اعلام دیسپاچینگ ملی از شبکه خارج شوند و برای این مهم برنامه‌های مدیریت مصرف را دستور کار قرار داده‌ایم.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...