رشد ١۵٣ درصدی سود پگاه در بهار 1401
بررسی شاخصهای مدیریتی و عملکرد شرکت صنایع شیر ایران نشان از رشد 153 درصدی سود این شرکت در بهار ١۴٠١ نسبت به بهار 1400 دارد.
به گزارش صنعتصنف به نقل از روابط عمومی، مقایسه عملکرد سه ماهه نخست سال ١۴٠١ نسبت به بهار 1400 خبر از رشد ١۵٣ درصدی سود در پی افزایش رشد ۶٠ درصدی فروش ریالی صادرات و رشد ۶٣ درصدی فروش ریالی داخلی میدهد.
بررسی دادهها نشان میدهد که تغییر ریلگذاری شرکت باعث ارتقای ٨٨ درصدی ارزش سبد فروش شده که حاکی از «بهبود ترکیب بهینه تولید و فروش» و افزایش قیمت است.
بر پایه این گزارش، با بهبود فرآیندهای فروش و تغییر رویه در ماههای ابتدایی امسال، ۴۴ درصد کاهش تخفیفات و فروش رایگان رخ داده که با کاهش ٢۴ درصدی ضایعات ریالی، منجر به کنترل بیش از پیش ضایعات در برند ملی پگاه شد.
واکاوی عملکرد پگاه در سال «تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین» هم خبر از خودکفایی و توجه به محصولات دانشبنیان میدهد؛ در این حوزه تولید داخلی پودر استابیلایزر «جی٢٠» (عامل صرفهجویی ارزی ٣٢ میلیارد تومانی سالانه)، تجاریسازی تولید محصول دانشبنیان «کاغذ پارچمنت» و تولید «شیرخشک اسکیم پایه نوزاد» باعث بینیازی پگاه و صنعت لبنی ایران در این حوزهها شد.
از سوی دیگر، در بخش صدور محصولات، صادرات ٢٠ تن محصولات صادراتی پگاه به ملبورن استرالیا، توسعه حجم صادرات به منطقه اوراسیا و رکوردزنی ماهانه صادرات ١.۵ میلیون دلاری شیرخشک نوزاد از اقدامات شاخص بود.
در بخش تولید دستگاهها و بومیسازی ساخت قطعات مهم این صنعت در داخل کشور نیز، پگاه با ساخت داخلی دستگاه «یو اچ تی» پگاه فارس و افتتاح پروژه دستگاه بستهبندی پگاه ارومیه صرفهجویی ارزی وعدم وابستگی به واردات را رقم زد.
گفتنی است، تحقق آمارهای اخیر و توسعه بازارهای صادراتی با ایجاد نگاهی تازه در بازار داخلی و خارجی، در شرایطی کسب شد که سیاستگذاریهای تازه اقتصاد کشور و تحولات بینالمللی ریسکگونهای در این دوران وجود داشت که میتوانست رشد این صنعت را با چالش روبهرو سازد.
ثبت دیدگاه