مصوبه رگولاتوری مانع فعالیت کاروران پستی

مصوبه رگولاتوری مانع فعالیت کاروران پستی

مصوبه رگولاتوری مانع فعالیت کاروران پستی؛ مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی موجب کندی در فعالیت کاروران پستی بخش خصوصی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران در نشست هشتادوهفتم خود که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با بررسی مواردی از مداخلات دولت در بازارهای مختلف، به مشکلات و چالش‌های ایجاد شده ناشی از این رویکرد دولت اشاره کرده و خواستار رفع این مداخله‌ها شدند. 

نمایندگان بخش خصوصی تاکید کردند هرچه دولت کمتر در امور اقتصادی مداخله کند، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

در این نشست رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل سریع به موانع ایجاد شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش‌روی فعالیت کاروران پستی غیردولتی اشاره کرد و مدیرعامل شرکت مهندسی ایستا نیز تغییر در نام برخی معابر و نشانی‌های پستی را یکی از مشکلات تازه بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی اعلام کرد.

ایرج دانش، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل سریع نیز در این جلسه، ایجاد برخی موانع از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی کشور را موجب کندی در فعالیت کاروران پستی از بخش خصوصی عنوان کرد و طی سخنانی، به تشریح مصوبه این سازمان و آنچه که تضییع حقوق شرکت‌های فعال در این حوزه دانست، پرداخت.

به گفته وی، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، روش انتخاب کارور خدمات پستی، از طریق مزایده اعلام شده و حداکثر دو کارور به عنوان برنده مزایده انتخاب خواهد شد. 

دانش در این رابطه تصریح کرد که این مصوبه، عملا امکان رقابت در این صنعت را مخدوش کرده است و با بیان اینکه طی مکاتبات متعدد از سوی اتاق تهران و تاکید شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی کشور تاکنون نسبت به رفع ابهامات ایجاد شده، اقدامی نکرده است.

وی با یادآوری اینکه این مصوبه، از سوی شورای رقابت موجب اخلال در اصل رقابت تشخیص داده شد و هیات مقررات‌زدایی نیز آن را مغایر قانون دانست، اما همچنان از سوی این سازمان اجرا ‌می‌شود، تصریح کرد، این در حالی است که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، طی مصوبه‌ای، درصد تسهیم درآمد سالانه کاروران براساس نوع پروانه آنان را نیز ابلاغ کرد و به این ترتیب، فعالان این بخش دچار مشکلات عدیده در ادامه کسب‌وکار خود شده‌اند.

وی سپس مطالبه این انجمن را اجرایی شدن نظرات کارشناسی وزارت اقتصاد درباره تسهیل کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: پیشنهاد ما این است که تا رسیدن به حصول نتیجه نهایی، نسبت به تمدید مجوز فعالیت کاروران حداقل به مدت یک سال اقدام شود.

پس از طرح این موضوع، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران قرار شد تا طی مکاتبه با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با همکاری وزارت اقتصاد، رفع این مشکل شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل سریع، در دستورکار قرار گیرد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...