7800 تن ماهی را آب برد

7800 تن ماهی را آب برد

7800 تن ماهی را آب برد؛ براساس برآورد اولیه بیش از 7800 تن ماهی در اثر وقوع سیل اخیر در 12 استان کشور از بین رفته است.

به گزارش ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب گفت: بر اثر سیل اخیر در 12 استان کشور بیش از 7800 تن ماهی از بین رفته است و بررسی‌ها برای میزان دقیق خسارت وارده به واحدهای آبزی‌پروری در حال اجام است. 

رجبعلی قربان‌زاده افزود: سیل هم به محصول و هم به تاسیسات و ابنیه واحدهای آبزی‌پروری آسیب زده و برخی از واحدهای پرورش ماهیان سردآبی تقریبا تمام تولیدات خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه نشان می‌دهد بر اثر جاری شدن سیل و خسارت وارده به محصول (پرواری و غیرپرواری) حدود 685 میلیارد تومان و خسارت وارده به تاسیسات و ابنیه حدود 50 میلیارد تومان است، گفت: بیشترین خسارت به استان چهارمحال و بختیاری با برآورد 2302 تن تلفات محصول، استان کهگیلویه و بویراحمد با برآورد 2195 تن تلفات محصول و استان لرستان با برآورد 1506 تن تلفات محصول است.

قربان‌زاده ادامه داد: بیشترین تلفات ناشی از سیل به محصولات مربوط به ماهیان سردآبی (قزل‌آلا) وارد شده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران اضافه کرد: بیش از 50 درصد خسارات به علت حجم زیاد بارندگی و سیلاب‌‌های لحظه‌ای در مسیر رودخانه‌ها بوده که در 50 سال اخیر بی‌سابقه است.


قربانزاده بیمه کردن مزارع آبزی‌پروری را ضروری خواند و اظهار داشت: حدود 80 تا 90 درصد مزارع آبزی‌پروری آسیب دیده در کشور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبودند.

سازمان شیلات ایران برآورد اولیه خسارات سیل به بخش آبزی‌پروری را بیش از ۷۳۴ میلیارد تومان اعلام کرده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...