استقرار دو ناظر بسیج در کارخانجات تولیدی

استقرار دو ناظر بسیج در کارخانجات تولیدی

استقرار دو ناظر بسیج در کارخانجات تولیدی؛ رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با بیان این مطلب نسبت به عواقب استقرار بازرس و ناظر از بسیج اصناف در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور هشدار داد.

به گزارش ، کاوه زرگران که در سی‌وهشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران سخن می‌گفت به دستورالعمل اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر استقرار دو نفر ناظر در محل کارخانه‌های تولیدی با هماهنگی و معرفی بسیج اصناف کشور، اشاره کرد و با اعلام اینکه، این دستورالعمل برای مدیران و صاحبان صنایع، شوکه‌کننده بوده است، گفت: به این ترتیب، وزارت جهاد کشاورزی با دستورالعمل جدید خود، این ذهنیت را در جامعه القا کرده که کارخانه‌ها در کشور محل تخلف است حال آنکه، دولت و دستگاه‌های اجرایی باید به جای اقدامات هیجانی از این دست، تصمیمات مبتنی بر عقلانیت را در پیش گیرد.

زرگران در همین باره از هیات رئیسه اتاق تهران خواست با صدور بیانیه‌ای تبعات چنین تصمیمی برای استقرار بازرس و ناظر از بسیج اصناف در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، را گوشزد و نسبت به عواقب آن هشدار دهد.

او در ادامه، با اشاره به برچیده شدن ارز 4200 تومانی از فضای اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته، لغو برخی بخشنامه‌های قبلی دولت درباره تعیین سقف و سابقه واردات را مطالبه فعلی بخش خصوصی عنوان کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران افزود: باتوجه به آزادسازی نرخ ارز، اجرای بخشنامه‌ سقف و سابقه واردات که به دارندگان کارت‌های بازرگانی جدید، فقط اجازه واردات به میزان حداکثر 500 میلیون دلار داده می‌شد، دیگر ضروری به نظر نمی‌رسد و در همین رابطه نیز، طی مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور، این مطالبه از سوی نمایندگان بخش خصوصی مطرح و ایشان نیز به وزیر صمت دستور لغو این بخشنامه را صادر کردند اما متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی وزارت صمت صورت نگرفته است.

به گفته وی، دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای لغو این بخشنامه، باید از طریق ستاد تنظیم بازار پیگیری شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...